Amaç: Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde profesyonalizm ve
iletişim becerilerinin 360 derece değerlendirme yöntemiyle belirlenmesi
amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada 360 derece değerlendirme yöntemi
kullanılmıştır. Acil Servis’te staj yapan intern doktorlar için 360 derece
değerlendirme yöntemi kullanılarak birlikte çalıştığı ekip üyelerinden,
akranlarından ve hastalardan intern doktoru değerlendirmesi istenmiştir. 837
anket formu analiz edilmiştir. Anketler
kapalı zarflar içinde verilmiş ve geri alınmıştır.
Bulgular:
Araştırmada
elde edilen veriler analiz edildiğinde intern doktorların profesyonalizm ve
iletişim becerilerine verilen puan ortalaması; öğretim üyesi= 4,29, uzmanlık
öğrencisi doktor için=4,63, hemşireler için=4,05, sekreterler için=3,81,
paramedikler için=4,19, hastalar için=4,38,
akran intern doktorlar için ise=4,57 olarak bulunmuştur (en düşük=1, en
yüksek=5). İntern doktorların en yüksek puan aldığı gruplar uzmanlık öğrencisi
doktor ve akran intern doktorlardır. İntern doktorların en düşük puan aldığı
gruplar ise sekreterler, hemşireler ve paramediklerdir.
“Uzmanlık öğrencisi doktor” ile
“hemşire”lerin intern doktorlara verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü orta
düzeyde bir ilişki (r=0,515; p=0,003<0,05), “Uzmanlık öğrencisi doktor” ve
“akran”ların intern doktorlara verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü güçlü
bir ilişki bulunmuştur (r=0,620; p=0,000<0,05).
“Hemşire” ve “sekreter”lerin intern
doktorlara verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki
(r=0,595; p=0,000<0,05), “Hemşire” ve “paramedik”lerin intern doktorlara
verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur
(r=0,431; p=0,016<0,05).
Sonuç: Araştırmada elde edilen sonuçlara göre intern doktorların memnun edici
derecede profesyonel davranışlar sergilediği ve hem sağlık bakım ekibi üyeleri
hem de hastalarla iletişimlerinin iyi olduğu görülmüştür.
Journal Section | Original Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 30, 2017 |
Submission Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 49 |