AMAÇ
Bu
çalışmanın amacı, Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi, Mezuniyet Öncesi Tıp
Eğitimi Program Çıktıları Revizyon sürecinin tanıtılması ve bu süreçte elde
edilen deneyimlerin paylaşılmasıdır.
YÖNTEM:
Revizyon
sürecinde ilk olarak Bologna Eşgüdüm Kurulu, Tıp Fakültesi Danışma Komisyonu (BEK-DK)
üyesi 5 öğretim üyesinin katılımıyla bir çekirdek grup (BEK-DK Uzlaşı Grubu)
oluşturulmuştur. Bu grup revizyon sürecinde yapılacak çalışmaları BEK-DK adına
sürdürme görevi üstlenmiştir. Uzlaşı Grubu’nun revizyon sürecindeki amacı; sağlık
hizmeti bağlamında toplum yönelimli, hasta hekim ilişkisi bağlamında hasta
merkezli bir yaklaşımla YÜTF Program Çıktıları (YÜTF-PÇ) 2011’i gözden geçirmek
ve YÜTF-PÇ 2015’i oluşturmak için doküman üretmektir. Bu amaca yönelik hedefler
şunlardır:
1. Gözden geçirme ve düzeltme; YÜTF-PÇ 2011’in
gerek varsa sadeleştirilmesi, yeterlik yazımına uygun olarak yeniden yazılması,
UÇEP 2014’ün önerdiği yeterlikler çerçevesine uygun hale getirilmesi.
2. İhtiyaç belirleme ve güncelleme; YÜTF Program
Çıktıları 2011’in (YÜTF-PÇ 2011) Ulusal ve Uluslararası dokümanlarla
karşılaştırılması, mezun hekimden beklentilerin analiz edilmesi.
Grubun
çalışma yöntemlerini ise, a) Küçük ve büyük grup tartışmaları, b) Süreçten
sürekli bilgilendirme c) Oluşturulan dokümanlar için yazılı görüş isteme, d) Anketle
veri toplama ve e) Çalıştay oluşturmuştur.
BULGULAR
14 PÇ
yeterlik yazım kurallarına göre yeniden düzenlenmiş, 3 PÇ fiillerinde
değişiklik yapılmış ve 25 PÇ aynen korunmuştur. Program çıktılarının ana çatısı,
“hekimin mesleğini icra ederken sahip olması gereken özellikler neler
olmalıdır?” sorusundan yola çıkarak, üç başlık altında toplanmıştır. Bunlar; hekimin
sahip olması gereken temel donanımlar, değerler ve yaklaşımlar ile kişisel
gelişimini sürdürmesi için sahip olması gereken özdeğerlerdir.
TARTIŞMA
ve SONUÇ
YÜTF Program Çıktıları, iç ve dış paydaşların
etkin katılımı ile hekimden güncel beklentiler ve toplumun sağlık
beklentilerinde yaşanmakta olan değişiklikler bağlamında revize edilmiştir. Bu
revizyon çalışması hem yeterliklerin kurallara uygun olarak yazılması yönünden
teknik bir süreci hem de içeriğe ilişkin düzenlemeleri kapsamaktadır. Sürecin
başında amaçlanan, sağlık hizmeti bağlamında toplum yönelimli, hasta hekim
ilişkisi bağlamında ise hasta merkezli ve biyopsikososyal yaklaşım, program
çıktılarının arka planını oluşturmuştur.
Aim
The aim of
this study is to introduce the revision process of Yeditepe University Faculty
of Medicine (YUFM) Program Outcomes (POs) and to share the experience gained in
this process.
Methods
In the revision
process, a core consensus group of five faculty members selected from Advisory
Commission of the Bologna Coordination Committee, (BCC-AC) was formed. This
group undertook the work to be done during the revision process on behalf of BCC-AC.
The working methods of the group are as follows: a) Small and large group
discussions b) Continuous information sharing on the process c) Requesting
written opinions for the created documents d) Data collection by questionnaire
and e) Workshop.
Results
Fourteen of the POs have been rearranged
according to the qualification writing rules. Three of the POs have been
changed in their actions. Twenty five POs
remained unchanged. The main frame of the program outcomes included three
headings, on the basis of answers to the question; "What should the
physician have to do when he / she carries out his / her occupation?" The
headings are; 1. the basic qualifications that the physician should possess 2.
values and approaches 3. self-values that must be possessed to maintain
personal development.
Conclusion
The Program Outcomes of the YUFM have been revised
with the active involvement of internal and external stakeholders. In this
revision context, the current expectations from the physician and the changes
in the health expectancies of the community have been described. This revision
study has been realised both as a technical process and content arrangements.
While community-oriented practice has been embraced in the context of
healthcare services, the patient-centered and biopsychosocial approach has been
adopted in the context of patient-physician relationship, as a background of
program outcomes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2018 |
Submission Date | May 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 52 |