COVID-19 outbreak has affected the educational processes in the Faculty of Medicine at Kocaeli University as in the world. The availability of online education infrastructure has played an important role in the continuation of education. The lectures were completed by using Zoom program. The internship period in which the most clinical practices are applied during the Medical education and the knowledge are transferred to real life practices were interrupted in pandemic. So, an intern module was prepared and applied, including several applications as the Covid-19 program, non-synchronized case discussions, virtual patient application, synchronized cardiology, public health, pediatrics courses and career days. During the process, Medical Education Department, commissions, and management took active role. The communication with the students was provided closely by written and verbal feedback. As a result of this experience, distance education is not acceptable to cover all the medical education; however, e-learning platforms can be used.
COVID-19 salgını tüm dünyada olduğu gibi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesinde de eğitim süreçlerini etkilemiştir. Üniversitemizin uzaktan eğitim altyapısının kullanılabilir olması eğitiminin aksamamasında temel güvencemiz olarak rol almıştır. Fakültemizde dersler senkronize Zoom programı kullanılarak tamamlanmıştır. Tıp eğitimi boyunca en çok uygulamanın yapıldığı, bu döneme kadar edinilmiş tüm bilgi beceri ve tutumun gerçek yaşantıya transfer edildiği bir zaman dilimi olan intörnlük dönemi sekteye uğramış, bu süreçte uzaktan erişimle sürdürülecek bir takım uygulamaları ve dersleri barındıran, içeriğinde Covid-19 programı, asenkron olgu çalışmaları, çevrimiçi olgu tartışmaları, sanal hasta uygulaması, kardiyoloji, halk sağlığı ve pediyatri senkronize dersleri ile kariyer günleri bulunan intörn modülü uygulanmıştır. Tıp Eğitimi AD, eğitim komisyonları ve yönetim aktif rol almış yazılı ve sözlü geri bildirimler alınarak öğrencilerle iletişim yakından sağlanmıştır. Yaşanan bu tecrübe sonunda, uzaktan eğitimin dersleri destekleyen bir uygulama olmaktan çıkıp tıp eğitiminin tamamını içermesi kabul edilebilir olmasa da e-öğrenme platformlarının kullanılması artık çok daha kabul edilebilir ve olağandır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Program Introduction |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | August 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1 |