Background: This study aims to determine the learning needs of medical students to design web-based escape rooms tailored to their needs.
Methods: In this qualitative research, the educational needs of medical students in web-based escape rooms were determined using the "basic qualitative research" design. Participants were 3rd and 4th year medical students from XXX University. 23 students from 3rd year and 31 students from 4th year participated in the focus-group interviews. A semi-structured interview form was used as the data collection tool, and the data collection process took place during December 2023-January 2024. Data were analyzed through deductive content analysis.
Results: The results revealed students are aware that emergency remote teaching period has pros and cons, and they used various additional resources, learning materials, and web-based applications to support their individual learning processes during this period. In addition, they prefer clinical case-based applications in the design of escape rooms.
Conclusions: This study provides important findings regarding the content and design of escape room games. In escape room design, especially in emergency remote teaching practices during the COVID-19 pandemic, the positive and negative aspects perceived by students will be considered, the content and design will be developed according to students' learning needs.
223K237
Amaç: Bu araştırmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerine yönelik web tabanlı kaçış odalarının tasarımında kullanılmak üzere, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirlemektir.
Yöntem: Nitel araştırma türünde yapılandırılmış bu çalışmada tıp fakültesi öğrencileri için hazırlanacak web tabanlı kaçış odalarında öğrencilerin öğrenim ihtiyaçları “temel nitel araştırma” deseni ile incelenmiştir. Katılımcılar XXX Üniversitesi Dönem 3 ve Dönem 4 öğrencileridir. Odak grup görüşmesi türünde gerçekleştirilen araştırmada dönem 3 öğrencilerinden 23, dönem 4 öğrencilerinden 31 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve veri toplama işlemi Aralık-2023 ve Ocak 2024 döneminde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde tümdengelimsel içerik analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların acil uzaktan öğretim döneminde çevrimiçi ortamda verilen eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin farkında olduğunu, bu süreçte bireysel öğrenme süreçlerini desteklemek için çeşitli ek kaynak, öğrenme materyali, web tabanlı uygulamalarından yararlandıkları ve öğrencilerinin kaçış odası tasarımında daha çok klinik vaka temelli uygulamaları görmek istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç: Bu çalışma, öğrencilerin kendileri için hazırlanacak kaçış odası oyunlarının içerik ve tasarımı ile ilgili önemli veriler sunmuştur. Kaçış odası tasarımında, özellikle COVID-19 pandemi sürecinde yürütülen acil uzaktan öğretim uygulamalarında öğrencilerin olumlu ve olumsuz gördüğü durumlar göz önünde bulundurulacak, içerik ve tasarım açısından öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenlenecektir.
Bu makale TÜBİTAK 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenen 223K237 numaralı “Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Öğretim Sürecini Destekleyici Web Tabanlı Kaçış Odalarının Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi” başlıklı projede kapsamında üretilmiştir.
TÜBİTAK
223K237
Çalışmamıza gönüllü katılım gösteren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Medical Education |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Project Number | 223K237 |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | March 5, 2024 |
Acceptance Date | August 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 23 Issue: 70 |