Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern are Dead and Its Screen Adaptivity
William Shakespeare’in ölümsüz eseri Hamlet’ten uyarladığı varoluşçu
komedisi Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler ile 1968’de Broadway
sahnesinde üne kavuşan oyun yazarı Tom Stoppard, oyunun aynı isimli
1990 film uyarlamasında beklenen başarıyı yakalayamamıştır. Stoppard,
kendisiyle yapılan bir söyleşide oyununu beyaz perdeye uyarlama isteğini
açıklarken oyuna “gerekli saygısızlığı” ancak kendisinin yapabileceğini
ifade etmiştir. Bu çalışmanın amacı Rosencrantz and Guildenstern Are Dead’in
iki farklı performansında, tiyatro ve sinema seyircisinden zıt geribildirimler
alınmasının nedenlerini Absürd Tiyatro geleneği ve adaptasyon
kuramları çerçevesinde irdelemektir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 26 |