Türkçe dersi dil becerilerinin öğretildiği en temel derstir. Okuma becerisi ise bireyin bilgiye ulaĢmasında kullandığı en hızlı ve ekonomik yoldur. Daha da önemlisi bu beceri bireyin hayatı boyunca edindiği baĢarıların da önemli oranında etkili olacaktır. Bu nedenle bu beceri ve Türkçe dersine yönelik algının incelenmesi önemlidir. ÇalıĢmada 8. sınıf öğrencilerinin okuma alıĢkanlıklarına iliĢkin tutumlarının Türkçe dersi öz yeterlik algıları ile iliĢkisi üzerinde durulmuĢtur. Veriler Gömleksiz tarafından geliĢtirilen ve Balcı tarafından yeniden düzenlenen “Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği” ile Durukan ve Maden tarafından geliĢtirilen “Türkçe Dersi Öz Yeterlik Algısı Ölçeği” ile toplanmıĢtır. ÇalıĢmanın örneklemini Kars ilinde çeĢitli ortaokullarda 8. sınıfta öğrenim gören 97 öğrenci oluĢturmuĢtur. Elde edilen verilere göre öğrencilerin Türkçe dersi öz yeterlik algıları ile okuma alıĢkanlıklarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiĢtir. Bunlara ek olarak öğrencilerin Türkçe dersi öz yeterlik algıları ile okuma alıĢkanlıkları arasında pozitif ve negatif yönde iliĢkiler olduğu tespit edilmiĢtir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | January 25, 2018 |
Acceptance Date | January 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 4 |