Ders kitapları, Türkçe öğretiminin
temel araçlarından biridir. Eğitim-öğretim sürecinde belirlenen amaçların
gerçekleşmesinde öğretmenin öğrenciye yaklaşımı, öğrencinin derse yönelik
tutumu ve ailenin desteği gibi birçok etmenin yanı sıra ders işleme sürecinde
kullanılan araç gereçlerin niteliği de etkilidir. Dolayısıyla nitelikli bir
eğitim süreci, bu süreçte kullanılacak ders kitaplarının da nitelikli olmasına
bağlıdır. Eldeki araştırma, yurt dışında yaşayan ve Türkçeyi yaşadıkları
ülkenin kültürü içinde öğrenmeye çalışan Türk çocukları için hazırlanan 1-3 ve
4-5. sınıf Türkçe ve Türk Kültürü çalışma kitaplarının (MEB, 2010a, MEB, 2010b)
Türkçe kısmında yer alan etkinliklerin Program’daki (MEB, 2009) kazanımlarla
uyumunu değerlendirilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma
yaklaşımının benimsendiği bu araştırmanın verileri doküman incelemesi yoluyla
elde edilmiş, araştırma verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada
elde edilen bulgulara göre daha nitelikli bir eğitim sürecine ilişkin çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Submission Date | July 10, 2018 |
Acceptance Date | July 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |