BM başta olmak
üzere, dünyanın en büyük uluslararası organizasyonları ve bilim insanları
dünyanın dönüşümünü sağlama ve artık tahrip gücü yüksek geleneksel kalkınma
biçiminden sürdürülebilir kalkınma biçimine geçişi zaruri görmekte ve bu yönde
küresel sorunlara çözüm üretecek, katılımcı küresel vatandaşlığı ısrarla
tavsiye etmektedir.
Sürdürülebilir
Kalkınma Eğitimi Küresel Eylem Programının uygulanmasına yönelik yol
haritasında; “Sürdürülebilir kalkınma için eğitim, toplumu dönüştürerek amacına
ulaşan, bütüncül ve dönüşümsel eğitim”olarak nitelendirilmektedir.
Bu
araştırmada sürdürülebilir kalkınma eğitiminin öğretmen ve uzman
perspektifinden yeri ve öneminden yola çıkarak özellikle bu konuda öğretmen
yeterliliği ve sosyal bilgiler öğretim programları temelinde ele alıp
sürdürülebilir bir çerçevenin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada,
hem nicel hem nitel boyutları içeren karma yöntem kullanılmıştır. Nicel veri
toplama aracından elde edilen sonuçlara göre sürdürülebilir kalkınmaya yönelik
öğretmenlerin sahip oldukları inançlarda branş değişkenine ilişkin anlamlı bir
farklılık olduğuna dair bir sonuca ulaşılmamıştır.
Sürdürülebilir
kalkınma eğitimine yönelik eğitim uzmanlarından elde edilen veriler,
sürdürülebilir kalkınma eğitiminin gerekliliğine ve önemine vurgu yapıyor.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Acceptance Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |