Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının dil bilimi dersine yönelik algılarını metafor analizi yöntemi ile ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 akademik yılı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören ve dil bilimi dersini almış olan 45 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomonolojik) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan “Dil bilimi dersi ……gibidir. Çünkü…..” ifadesinin yer aldığı formla toplanmıştır. Formlardan elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir.
Türkçe öğretmeni adayları dil bilimi dersine yönelik 34’ü farklı olmak üzere toplam 45 metafor oluşturmuşlardır. Türkçe öğretmeni adaylarının oluşturdukları metaforlar açıklamaları dikkate alınarak 6 kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; Türkçe öğretmeni adaylarının dil bilimi dersini olumlu algıladıkları tespit edilmiş ve Türkçe öğretmeni adayları, ders içeriğini zor ve kapsamlı bulmalarına rağmen kendilerine katkı sağladığını ve dil bilimi dersinin meslek hayatlarında daha donanımlı olmalarını sağlayacağını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2022 |
Submission Date | June 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 4 |