Bu araştırmada sosyal bilgiler dersinde teknoloji destekli öğretimin
akademik başarı üzerindeki genel etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç kapsamında YÖK Tez Merkezinde taranan ve deneysel modelde
gerçekleştirilen 55 yüksek lisans ve doktora tezi meta analiz yöntemiyle analiz
edilmiştir. Meta analiz yöntemiyle her bir çalışmanın bağımsız ve birleştirilmiş
etki büyükleri incelenmiştir. Etki büyüklüğünün belirlenebilmesi için
Cohen’nin g etki değeri ölçüt alınmıştır. İlgili çalışmalar öncelikle yayın
yanlılığı ve homojenlik açısından test edilmiştir. Çalışmaların yayın yanlılığı
göstermediği ve heterojen dağıldığı tespit edilmiştir. Bu kapsamda meta analiz
rastgele etkiler modeline göre gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre
analize dâhil edilen çalışmaların her birinin bağımsız olarak akademik başarı
üzerinde olumlu bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Meta analizle bütünleştirilen
çalışmaların genel etki büyüklüğü ise 0.990 olarak hesaplanmıştır. Bu
doğrultuda sosyal bilgiler dersinde teknoloji destekli öğretimin akademik
başarı üzerinde geniş ölçüde olumlu bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | September 15, 2022 |
Acceptance Date | January 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |