The “co-design” approach, which transforms the consumer into a manufacturer, is becoming increasingly important,
especially in the textile printing industry, by enabling the integration of computer-aided manufacturing and design (CAD / CAM)
systems with the Internet technologies and consumers to participate in the design process through e-commerce applications. In this
review, in which the concept of collaborative design is discussed in the context of textile design, following the literature review,
domestic and foreign e-commerce companies offering co-design opportunities for digital print designs are investigated one of these
companies is examined and the flowchart diagrams of their processes are created. The aim of this study is to offer a roadmap to attract
attention of local designers and entrepreneurs to the potential of e-commerce in terms of co-design and to contribute to academic
literature.
Textile design Mass customization Collaborative design (co-design) Digital textile printing E-commerce
Tüketiciyi aktif bir üreticiye dönüştüren “işbirlikçi tasarım” yaklaşımı, özellikle tekstil baskı endüstrisinde bilgisayar destekli
üretim ve tasarım (CAD/CAM) sistemlerinin internet teknolojileri ile koordinasyonu sayesinde e-ticaret uygulamaları üzerinden
tüketicilerin yaratım sürecine katılmasına olanak sağlayarak gün geçtikçe artan bir önem kazanmaktadır. İşbirlikçi tasarım kavramının
tekstil tasarımı bağlamında ele alındığı bu derleme çalışmasında literatür taramasının ardından dijital baskı tasarımları ile işbirlikçi
tasarım olanakları sunan yerli ve yabancı e-ticaret firmaları araştırılmış, bu firmalardan birine ait web sitesi, örnek olarak incelenmiş
ve web sitesinin kullanımına dair işlem akış şemaları çıkarılmıştır. Çalışmanın amacı, dijital baskı teknolojileri ve e-ticaret
uygulamalarının işbirlikçi tasarım konusunda sağladığı potansiyele özellikle yerli tasarımcı ve girişimcilerin dikkatlerini çekmek,E-ticaret
onlara bir yol haritası oluşturmak ve akademik literatüre katkı sağlamaktır. Çalışmanın sonucunda tekstilde işbirlikçi tasarım
uygulamalarında tüketiciler arasında dinamik online işbirlikçi tasarım topluluklarının kurulmasının yükselen bir trend olduğu
görülmüş, bu konuda girişimlerde bulunacak yerli firmalara etkin bir online işbirlikçi tasarım uygulaması için önerilerde
bulunulmuştur.
Tekstil tasarımı Kitlesel bireyselleştirme İşbirlikçi tasarım (co-design) Dijital baskı tasarımı E-ticaret
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 26 Sayı: 116 |