Research Article
BibTex RIS Cite

Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma

Year 2022, Volume: 29 Issue: 126, 106 - 114, 30.06.2022

Abstract

Yapılan her alışveriş karşısında tüketiciler çeşitli risklerle karşı karşıya kalmaktadır. Ancak söz konusu ikinci el kıyafet olduğunda şüphesiz bu riskler daha fazla görünür olmaktadır. Ancak her ne olursa olsun, online alışverişin sağladığı kolaylıklar, yaşanan ekonomik sıkıntılar, vb. daha birçok nedenden dolayı tüketiciler ikinci el kıyafet satın almaktadır. Bu araştırma ile özellikle kendilerine has birtakım özelikleri nedeniyle çok sayıda ve her alanda araştırmaya konu olan Z kuşağı tüketicilerin ikinci el kıyafet alışverişlerinde karşı karşıya kaldıkları risk boyutlarının satın alma niyetlerine etkisini öğrenmek amaçlanmaktadır. İstanbul’da yaşayan Z kuşağına ait 450 tüketici ile yapılan araştırma sonucunda sosyal ve psikolojik risklerin satın alma niyeti üzerinde düşük düzeyde pozitif anlamlı bir etkisinin olduğu, performans riskinin ise satın alma niyeti üzerinde düşük düzeyde negatif anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Son olarak fiziksel risk ve zaman riskinin ise satın alma niyeti üzerinde etkisi olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • 1. Deniz, E. (2020), Çevrimiçi İkinci-el Giyim Eşyası Satın Almaya Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 1487-1519. Retrieved from http://www.itobiad.com/tr/issue/54141/700919
  • 2. Goh, E. ve Lee, C. (2018), A workforce to be reckoned with: The emerging pivotal Generation Z hospitality workforce. International Journal of Hospitality Management, 73, 20–28.
  • 3. Gümüş, N. (2019), Z Kuşağı Tüketicilerin Hedonik Tüketim Davranışlarının Demografik Özellikleri Bağlamında İncelenmesi, Business & Management Studies: An International Journal, (2019), 7(5), 2177-2207
  • 4. Gümüş, N. (2020), Z Kuşağı Tüketicilerin Satın Alma Karar Tarzlarının İncelenmesi Journal of Yasar University, 15(58), 381-396
  • 5. www.cbmeturkey.com (2021), Z Kuşağı: Alışverişin Geleceği!. https://www.cbmeturkey.com/tr/trend--cbme-turkiye/trend-blog/z-kusagi.html (Erişim tarihi: 22.02.2022)
  • Tüm referanslar makale dosyası içerisinde yer almaktadır!

The Effect of Perceived Risk Dimensions on Purchase Intentions in Second-Hand Clothing Shopping:A Research on Generation Z

Year 2022, Volume: 29 Issue: 126, 106 - 114, 30.06.2022

Abstract

Consumers face various risks in the face of every purchase. However, when it comes to second-hand clothing, these risks are undoubtedly more visible. However, no matter what, the conveniences of online shopping, economic difficulties, etc. Consumers buy second-hand clothing for many more reasons. With this research, it is aimed to learn the effect of the risk dimensions that the Z generation consumers, who are the subject of research in many and every field due to some of their pleasing features, on their purchasing intentions. As a result of the research conducted with 450 consumers belonging to the Z generation living in Istanbul, it was determined that social and psychological risks have a low-level positive and significant effect on purchase intention, while performance risk has a low-level negative significant effect on purchase intention. Finally, it has been determined that physical risk and time risk have no effect on purchase intention.

References

  • 1. Deniz, E. (2020), Çevrimiçi İkinci-el Giyim Eşyası Satın Almaya Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 1487-1519. Retrieved from http://www.itobiad.com/tr/issue/54141/700919
  • 2. Goh, E. ve Lee, C. (2018), A workforce to be reckoned with: The emerging pivotal Generation Z hospitality workforce. International Journal of Hospitality Management, 73, 20–28.
  • 3. Gümüş, N. (2019), Z Kuşağı Tüketicilerin Hedonik Tüketim Davranışlarının Demografik Özellikleri Bağlamında İncelenmesi, Business & Management Studies: An International Journal, (2019), 7(5), 2177-2207
  • 4. Gümüş, N. (2020), Z Kuşağı Tüketicilerin Satın Alma Karar Tarzlarının İncelenmesi Journal of Yasar University, 15(58), 381-396
  • 5. www.cbmeturkey.com (2021), Z Kuşağı: Alışverişin Geleceği!. https://www.cbmeturkey.com/tr/trend--cbme-turkiye/trend-blog/z-kusagi.html (Erişim tarihi: 22.02.2022)
  • Tüm referanslar makale dosyası içerisinde yer almaktadır!
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Ebru Onurlubaş This is me 0000-0002-2341-0788

Niyazi Gümüş This is me 0000-0001-8737-3114

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 29 Issue: 126

Cite

APA Onurlubaş, E., & Gümüş, N. (2022). Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Tekstil Ve Mühendis, 29(126), 106-114.
AMA Onurlubaş E, Gümüş N. Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Tekstil ve Mühendis. June 2022;29(126):106-114.
Chicago Onurlubaş, Ebru, and Niyazi Gümüş. “Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”. Tekstil Ve Mühendis 29, no. 126 (June 2022): 106-14.
EndNote Onurlubaş E, Gümüş N (June 1, 2022) Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Tekstil ve Mühendis 29 126 106–114.
IEEE E. Onurlubaş and N. Gümüş, “Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”, Tekstil ve Mühendis, vol. 29, no. 126, pp. 106–114, 2022.
ISNAD Onurlubaş, Ebru - Gümüş, Niyazi. “Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”. Tekstil ve Mühendis 29/126 (June 2022), 106-114.
JAMA Onurlubaş E, Gümüş N. Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Tekstil ve Mühendis. 2022;29:106–114.
MLA Onurlubaş, Ebru and Niyazi Gümüş. “Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”. Tekstil Ve Mühendis, vol. 29, no. 126, 2022, pp. 106-14.
Vancouver Onurlubaş E, Gümüş N. Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma. Tekstil ve Mühendis. 2022;29(126):106-14.