Bu çalışma, evrimsel doğalcılığa ilişkin yanlış anlamaları aydınlatmayı ve bu yanlış anlamaların sık sık evrimsel doğalcılığı sıkı bir kaderci doğalcılığa indirgeyerek yanlış yorumladığına işaret etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, toplumsal ve bireysel özellikleri açıklarken doğa ile yetiştirme arasında etkileşimci bir perspektifi savunmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, evrimsel doğalcılığın ve indirgemeci çevreciliğin kısa bir özetini sunar. Bu bölüm, evrimsel doğalcılığın yanlı yorumlarını ve genellikle iddia edilen yanlış felsefi, etik ve siyasi sonuçlarını örneklemektedir. Evrimsel doğalcılığın temel prensiplerini netleştirerek ve sosyobiyolojiden farkını belirterek, ikinci bölüm evrimsel doğalcılığı, etkileşimci bir yaklaşım olarak tanımlamaktadır. Bu yaklaşımın, kültürel, yasal ve etik gibi son derece karmaşık özelliklerin açıklanmasında eksik ancak daha kapsamlı bir bakış açısı sunduğunu savunmaktadır. İkinci bölümde, bu iddiayı desteklemek için evrimsel doğalcılığı çevreleyen ve evrimsel doğalcılığın etkileşimci boyutunun göz ardı edilmesine neden olan birkaç yanılgı ve yanılsamayı analiz edilmektedir. Bu yanılgılar arasında genetik nedensellik, genetik yeterlilik ve genetik zorunluluk gibi yanılgılar yer almaktadır. Varılan sonuç, yaratılışçı doğalcılık, sosyobiyoloji, katı doğalcılık veya indirgemeci çevrecilik gibi alternatif yaklaşımların yerine evrimsel ve etkileşimci doğalcılığın, karmaşık özelliklerin kökenlerini anlamada daha derin bir anlayış sağladığıdır.
Evrimsel Doğalcılık İndirgemeci Çevrecilik Etkileşimcilik Yaratılışçı Doğalcılık Özellikler
The study aims to illuminate the fallacious misconceptions regarding evolutionary naturalism, which often reduce it to strict fatalist naturalism, while also defending an interactionist perspective between nature and nurture in explaining social and individual traits. To achieve this goal, the study is divided into two sections. The first section offers a brief overview of evolutionary naturalism and nurturism, illustrating their biased interpretations as well as the erroneous philosophical, ethical, and political implications they allegedly entail. By clarifying the fundamental tenets of evolutionary naturalism and distinguishing it from sociobiology, the second section argues that evolutionary naturalism, as an interactionist approach, offers incomplete yet superior explanations for highly complex traits such as cultural, legislative, and ethical ones. To support this argument, the second section exposes several fallacies and misconceptions surrounding evolutionary naturalism, which often lead to overlooking its interactionist dimension. These fallacies include the fallacy of genetic causation, the fallacy of genetic sufficiency, and the fallacy of genetic necessity. It is concluded that, rather than adhering to creationist naturalism, sociobiology, strict naturalism, or nurturism, embracing evolutionary and interactionist naturalism provides better insights into investigating the origins of such complex traits.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Philosophy of Science |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2024 |
Submission Date | April 19, 2024 |
Acceptance Date | May 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |