Bu çalışmanın amacı, 2024 ilkokul Türkçe öğretim programı ile 2019 Türkçe öğretim programını karşılaştırılarak benzer ve farklı yönlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda bu programlar; okuma-yazma süreci, harf grupları, öğretim yapısı, temalar, metin türleri ve sayıları bakımlarından karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçlarını, 2024 ilkokul Türkçe öğretim programı ve 2019 Türkçe öğretim programı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, her iki program da ilk okuma yazma yöntemi, tema sayıları, temalardaki metin sayıları yönünden benzerlik gösterirken 2024 Türkçe öğretim programının 2019 Türkçe öğretim programına göre bazı farklı yönlerinin olduğu görülmüştür. Buna göre 2024 Türkçe öğretim programında; okuma yazma sürecinde eklemelerin olduğu, harf grupları ve yazı defterinde değişikliklere gidildiği, kazanım ifadesi yerine öğrenme çıktıları ifadesinin kullanıldığı, zorunlu temaların kaldırıldığı, öğrenme çıktılarının sınıf seviyesiyle doğru orantılı şekilde arttığı, metin türlerinde çeşitliliğin arttığı tespit edilmiştir.
2024 İlkokul Türkçe Öğretim Programı 2019 Türkçe Öğretim Programı karşılaştırma program değerlendirme
The aim of this study is to compare the 2024 primary school Turkish curriculum with the 2019 Turkish curriculum and to reveal their similarities and differences. For this purpose, these programmes were compared and analysed in terms of reading-writing process, letter groups, teaching structure, themes, text types and numbers. Document analysis technique, which is one of the qualitative research methods, was used in the study. The data collection tools of the research consist of 2024 primary school Turkish curriculum and 2019 Turkish curriculum. As a result of the research, it was seen that while both programmes were similar in terms of the first reading and writing method, the number of themes, and the number of texts in the themes, the 2024 Turkish curriculum also had some different aspects compared to the 2019 Turkish curriculum. Accordingly, in the 2024 Turkish curriculum; it was determined that there were additions in the reading and writing process, changes were made in the letter groups and writing book, the expression of learning outcomes was used instead of the expression of achievement, compulsory themes were removed, learning outcomes increased in direct proportion to the grade level, and diversity in text types increased.
2024 Primary School Turkish Teaching Programme 2019 Turkish Teaching Programme comparison programme evaluation
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Education, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | September 26, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | August 26, 2024 |
Acceptance Date | September 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 27 |