Çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin rutin olmayan problemleri çözmede kullandıkları stratejileri belirlemektir. Çalışmada durum deseninden yararlanılmıştır. Çalışmaya, Yozgat’ta görev yapmakta olan ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun durum örneklemesi yolu ile seçilen 81 sınıf öğretmeni dâhil edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin 8’i ile öğrencilerine rutin olmayan problemlerin çözümünü öğretirken kullandıkları problem çözme stratejileri hakkında bilgi almak için yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veriler; rutin olmayan problem çözme açık uçlu testi ve yarı yapılandırılmış görüşme aracı ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; sınıf öğretmenlerinin çoğunun sistematik liste yapma, şekil yapma, tablo yapma, geriye doğru çalışma, akıl yürütme, tahmin kontrol stratejisi kullanılarak çözülmesi gereken rutin olmayan problemleri strateji kullanarak çözebildikleri tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin en çok akıl yürütme stratejisi kullanılarak çözülmesi gereken rutin olmayan problemlerde strateji kullandığı belirlenirken en az geriye doğru çalışma stratejisi kullanılarak çözülmesi gereken rutin olmayan problemlerde strateji kullandığı belirlenmiştir.
The aim of the study is to determine the strategies used by primary school teachers in solving non-routine problems. Case study was used in the study. In the study, 81 primary school teachers working in Yozgat were included with convenient case sampling, which is one of the purposeful sampling methods. In addition, semi-structured interviews were conducted with 8 of the primary school teachers to determine their strategy use in solving non-routine problems. The data obtained from the primary school teachers with the open-ended test of non-routine problem solving and semi-structured interviews were analyzed with the help of descriptive analysis technique. As a result of the analyses, it was determined that more than half of the primary school teachers used strategies in non-routine problems to be solved by using systematic list making, figure making, table making, backward working, reasoning, and estimation control strategies. While it was determined that primary school teachers used the strategy in non-routine problems to be solved by using the reasoning strategy the most, it was determined that they used the strategy in non-routine problems to be solved by using the backward working strategy the least.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | December 12, 2024 |
Acceptance Date | December 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 26 |