Özet
Bu
çalışma: dershane ve özel okullarda faaliyet gösteren işletmelerin müşteri
yönlülük, inovasyon yönlülük ve örgütsel bağlılık arasında anlamlı bir ilişki
olup olmadığını amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket
uygulamasından istifade edilmiştir.
Araştırmada kullanılan anket dört bölümden ibarettir. İlk bölümde ,
çalışanların tanımlayıcı özelliklerini araştıran demografik içerikli sorular,
ikinci bölümünde , “Müşteri Yönlülük Ölçeği”, üçüncü bölümde, “İnovasyon
Yönlülük Ölçeği” , dördüncü bölümünde ise Meyer ve Allen tarafından
geliştirilen “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklerin geçerliliği için faktör analizine
tabi tutulmuştur. Ankette yer alan
ölçeklerin tamamının güvenirlik katsayısı α= 0.95; müşteri yönlülük güvenirliği
α= 0.91, inovasyon yönlülük güvenirliği α= 0.88 ve örgütsel bağlılık
güvenirliği α= 0.92 olarak bulunmuştur.
Anketler 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kastamonu Merkez İlçesinde
dershane ve özel okullarda görev yapan çalışanlar üzerine uygulanmıştır.
Uygulanan anketlerden 200’ü geri dönmüş, 29 anket değerlendirmeye uygun
bulunmadığı için çalışmaya dahil edilmemiştir. Araştırmada İstatistikî
analizler 171 anket üzerinden yapılmıştır. Müşteri Yönlülük, İnovasyon Yönlülük
ve Örgütsel Bağlılık Ölçekleri ile toplanan veriler SPSS 20.0 istatistik
programında değerlendirilmiştir. Dershane ve özel okullarda faaliyet gösteren
çalışanların kurumlarına bağlılıkları betimlenmeye çalışılmıştır. Çalışanların
müşteri yönlülük, inovasyon yönlülük ve örgütsel bağlılık, ölçeğine ait puanlarının yaş, cinsiyet,
öğrenim durumu, kadro unvanı durumu ile tek yönlü ANOVA ve T-Testi ile test
edilmiştir. Çalışmada α=.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Analiz
sonucunda, dershane ve özel okullarda görev yapan çalışanların örgütsel
bağlılıklarını etkileyen müşteri yönlülük ve inovasyon yönlülük faktörleri
belirlenmiştir. İşletmede işgörenlerin
yaşları değerlendirildiğinde, müşteri yönlülük, inovasyon yönlülük ve örgütsel
bağlılık arasında anlamlı bir bulunmaktadır bulunmaktadır (p<0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 23, 2019 |
Submission Date | July 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.