Amaç: Bu çalışmada, Kendini Tanıma ve İletişim Becerileri Dersi’nin hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerilerinde meydana getirdiği değişimlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada nicel ve nitel araştırma tasarımlarının bir arada kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümünde eğitim görmekte olup Kendini Tanıma ve İletişim Becerileri Dersi’ni alan 144 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın nicel bölümü için örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden öğrencilerin tamamı nicel bölümün (n=144) örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın nitel bölümüne amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen 30 öğrenci alınmıştır. Araştırma verileri sosyo-demografik bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Nicel veriler bilgisayar ortamına aktarılarak sayı ve yüzdelikler olarak, nitel veriler ise betimleyici analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir.
Bulgular: Kendini Tanıma ve İletişim Becerileri Dersi hemşirelik öğrencilerinin kendini tanıma, iletişim ve empati becerisi gibi bireysel kazımlar; farklı hasta grupları ile iletişim ve mesleki iletişimin öneminin kavranması gibi mesleki kazanımlar elde etmesini sağlamıştır. Sonuç: Kendini Tanıma ve İletişim Becerileri Dersi hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi, empati becerisi, kendini tanıma, farklı hasta grupları ile iletişim kurma ve mesleki iletişimin önemini fark etme konularında yarar sağlamaktadır.
Aim: In this study, it was aimed to determine the changes that the Self-Knowledge and Communication Skills Course brought about in the communication skills of nursing students. Method: Quantitative and qualitative research designs were used together in the study. The population of the research consisted of 144 first-year students studying in the nursing department of the faculty of health sciences of a state university in the 2019-2020 academic year and taking Self-Knowledge and Communication Skills Course sample selection was not made for the quantitative part of the study, and all of the students who voluntarily accepted to participate in the study formed the sample of the quantitative part (n=144). 30 students determined by purposive sampling method were included in the qualitative part of the study. Research data were collected using a socio-demographic information form and a semi-structured interview form. Quantitative data were transferred to the computer environment and evaluated as numbers and percentages, and qualitative data were evaluated by descriptive analysis method.
Result: Individual gains such as self-knowledge, communication and empathy skills of nursing students in the course of self-knowledge and communication skills; It has enabled him to gain professional gains such as communication with different patient groups and understanding the importance of professional communication.
Conclusion: Self-Knowledge and Communication Skills Course provides benefits in nursing students' communication skills, empathy skills, self-knowledge, communicating with different patient groups and realizing the importance of professional communication.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |