Amaç: Bu çalışma fizyoterapi öğrencilerinin mesleğine ve eğitimine yönelik tutumunun umutsuzluk ve mesleki kaygı düzeyine etkisinin incelenmesini amaçlamaktadır.
Yöntem: Kesitsel prospektif çalışmada çevrimiçi anket uygulandı. Fizyoterapi Öğrencilerinin Mesleğine ve Eğitimine Yönelik Tutum Anketi, Mesleki Kaygı Anketi ve Beck Umutsuzluk Ölçeği kullanıldı. Değişkenler arasındaki korelasyonu değerlendirmek için Pearson korelasyon analizi kullanıldı. Mesleğe ve eğitime yönelik tutumun mesleki kaygı ve umutsuzluk düzeyine etkisi basit doğrusal regresyon analizi ile incelendi.
Sonuçlar: Toplam 397 öğrenci katıldı. Katılımcıların yaş ortalaması 21,36±2,57 yıl, %32,20’si (n=128) üçüncü sınıf ve %58,40’ı (n=232) normal öğretimdi. Öğrencilerin %59,4’ü (n=236) mesleğine ve eğitimine karşı olumlu tutum içindeydi (toplam puan ortalaması=85,65±11,70). Mesleki kaygı düzeyi %10,8’nde (n=43) hafif, %68,0’inde (n=270) orta ve %20,9’unda (n=83) yüksekti. Öğrencilerin %35,3’ü (n=140) umutlu, %31,7’si (n=126) hafif umutsuz, %23,4’ü (n=93) orta seviyede umutsuz ve %9,6’sı (n=38) ileri derecede umutsuzdu. Tüm öğrencilerin ortalama mesleki kaygısı orta (58,07±12,13) ve umutsuzlukları hafif (6,65±5,01) düzeydeydi. Fizyoterapist öğrencilerin mesleğine ve eğitime yönelik tutumu ile mesleki kaygı (r=-0,552) ve umutsuzluk düzeyleri (r=-0,447) arasında negatif ve orta düzeyde bir ilişki vardı (p<0,001). Mesleğe ve eğitime yönelik tutumun mesleki kaygı (R2=0,304) ve umutsuzluk düzeyine (R2=0,200) etkisi vardı (p<0,001).
Tartışma: Mesleğe yönelik olumlu tutum, umutsuzluğu ve mesleki kaygıyı azalttığı için öğrencilerin olumlu tutumlarını etkileyen değişkenler araştırılmalıdır. Mesleki eğitimde bu değişkenlere odaklanılmalıdır.
Destekleyen Kurum bulunmamaktadır.
-
Tüm katılımcılara katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
Purpose: This study aimed to examine the effect of physiotherapy students' attitudes toward their profession and education on hopelessness and professional anxiety.
Methods: An online questionnaire was applied in the cross-sectional prospective study. Physical therapy students' attitudes toward their profession and education, the professional anxiety questionnaire, and the Beck Hopelessness Scale were used. Pearson correlation analysis was used to evaluate the correlation between variables. The effect of attitude toward profession and education on professional anxiety and hopelessness level was analyzed by simple linear regression analysis.
Results: A total of 397 students participated. The mean age of the participants was 21.36±2.57 years; 32.20% (n=128) were in third grade, and 58.40% (n=232) in regular education. 59.4% (n=236) of the students had positive attitudes towards their profession and education (total mean score=85.65±11.70). The professional anxiety was mild in 10.8% (n=43), moderate in 68.0% (n=270) and high in 20.9% (n=83). Of the students, 35.3% (n=140) were hopeful, 31.7% (n=126) were mild hopelessness, 23.4% (n=93) were moderate hopelessness and 9.6% (n=38) were severe hopelessness. The professional anxiety was moderate (58.07±12.13), and hopelessness mild (6.65±5.01). There was a negative and moderate relationship between physiotherapist students' attitudes towards their profession and education and their professional anxiety (r=-0.552), and hopelessness levels (r=-0.447) (p<0.001). Attitudes towards profession and education had an effect on professional anxiety (R2=0.304) and hopelessness level (R2=0.200) (p<0.001).
Conclusion: Since positive attitudes towards the profession reduce hopelessness and professional anxiety, the variables affecting students' positive attitudes should be investigated. Professional education should focus on these variables.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physiotherapy, Rehabilitation |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | August 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |