Amaç: Bu çalışmanın amacı, Haliç Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (FTR) lisans programındaki pediatrik rehabilitasyon (PFTR) ders içeriğinin öğrencilerin ve mezunların bakış açısı ile incelenmesidir.
Yöntem: Çalışmaya 2023-2024 yıllarında Haliç Üniversitesi FTR lisans programında eğitim gören 53 öğrenci (yaş: 21,79±1.19) ve aynı bölümden mezun olan 76 katılımcı (yaş:27,65±3,37) dahil edildi. Katılımcılara PFTR dersinin içeriği, müfredattaki dönem sayısı, laboratuvar saatleri ve dersin işleniş şekline yönelik olarak çevrimiçi anket soruları yöneltildi.
Sonuçlar: Her iki grup da PFTR dersinin müfredatta iki dönem olmasının daha uygun olacağını ve dersin laboratuvar saatlerinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Dersin içeriğinde en fazla zaman ayrılması gerektiği düşünülen konunun serebral palsi olduğu (lisans: %32,26; mezun: %72,37); başka derslerin içeriğinde olup PFTR dersinin içeriğine de eklenmesi gerektiği düşünülen konunun ‘pediatrik ortopedik problemler ve ortezler’ olduğu belirtilmiştir (lisans: %35,84; mezun: %82,89). Dersin işleniş şekilleri bakımından ‘derse gerçek vakaların davet edilmesi’ ders içeriğine katkısının en fazla olacağı düşünülen ek imkân olarak bildirilmiştir (lisans: %45,28; mezun: %78,94).
Tartışma: PFTR ders içeriğini ve dersin yapısı geliştirecek faktörler araştırılarak, öğrencilere pratik yetkinlik kazandırma konusunun kapsamlı olarak ele alınması gerektiği görülmektedir.
Bulunmamaktadır.
Çalışmamıza katılan tüm fizyoterapistlere ve öğrencilere teşekkür ederiz. Anket sorularına son halinin verilmesinde değerli görüş ve katkılarını sunan Sayın Dr. Öğr. Üyesi Bilge Nur Yardımcı-Lokmanoğlu’na teşekkür ederiz.
Purpose: The aim of this study was to investigate the perspectives of students and graduates regarding the pediatric rehabilitation (PFTR) course content of Haliç University Physiotherapy and Rehabilitation (PTR) undergraduate programme.
Methods: The study included 53 students (age: 21.79±1.19) studying at Haliç University PFTR undergraduate programme in 2023-2024 and 76 participants (age: 27.65±3.37) graduated from the same department. Participants took online survey about the content of the PFTR, the number of semesters, laboratory hours and the way the course was taught.
Results: Both groups (undergraduate: 62.26%; graduate: 81%) stated that it would be more appropriate for the PFTR course to be two semesters in the curriculum and that the laboratory hours were not enough (undergraduate: 47.17%; graduate: 89.51%). Cerebral palsy was the subject thought to be allocated the most time in the content of the course (undergraduate: 32.26%; graduate: 72.37%); and the subject that was in the other course contents and thought to be added to PFTR was 'paediatric orthopaedic problems and orthoses' (undergraduate: 35.84%; graduate: 82,89%). In terms of the teaching methods of the course, 'inviting real cases to the course' was reported as the additional opportunity that was thought to contribute the most (undergraduate: 45.28%; graduate: 78.94%).
Conclusion: The issue of providing students with practical competence should be addressed comprehensively by investigating factors that will improve the PFTR course content and course structure.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physiotherapy, Rehabilitation |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 23, 2024 |
Submission Date | March 25, 2024 |
Acceptance Date | November 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 35 Issue: 3 |