İşletme, mevcut tüketicisini
elde tutmanın yanında yeni tüketiciyi de kazanmak istiyorsa marka aşkı gibi
kavramların önemini anlamalı ve buna uygun stratejiler geliştirmelidir. Marka
aşkı, tüketici ve marka arasındaki duygusal davranışları ifade etmektedir. Marka
ya da ürün açısından aşk kavramı, kişilerarası ilişkilerdeki gibi tüketicinin
sahip olduğu en kuvvetli duygusal bağlılık süreci olarak görülmektedir.
Tüketici artık ürün özellikleri veya ihtiyaçlarının giderilmesinin yanında
duygusal tatmini göz önünde bulundurarak da satın alım gerçekleştirmektedir. Bu
noktada da marka aşkının hayati bir önemi olduğu ortaya çıkmaktadır. Tüketici
ve marka arasında meydana gelen aşkın sağlam olması, tüketicinin kendi
markasını rakip markalardan daha güvenli bulmasıyla birlikte işletmenin de değişime
ayak uydurarak yeniliğe açık olmasına bağlıdır. Çalışmanın amacı, marka aşkının
tüketici ve marka ilişkisindeki rolünü araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda,
Uşak il merkezinde yaşayan ve çalışmada kullanılan markayı satın almayı tercih
eden 18 yaş ve üzeri akıllı cep telefonu tüketicilerine yüz yüze anket
uygulanmıştır. Sonuçlar, SPSS 23.0, AMOS 23 istatistik programları ile analiz
edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, marka aşkının, marka kimliği, marka
güveni, marka bağlılığı ve ağızdan ağıza iletişim; marka bağlılığının, marka güveni,
satın alma niyeti ve ağızdan ağıza iletişime; ağızdan ağıza iletişimin de satın
alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunun göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |