Bu çalışmada matematik kaygısı, matematik özyeterliği, matematik özbenliği değişkenlerinin Türkiye 15 yaş öğrenci grubu öğrencilerinin matematik başarısını hangi doğruluk düzeyinde sınıflayabildiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma PISA 2012 Türkiye sınavına katılan 15 yaş grubu 1499 öğrenci üzerinde yürütlmüştür. Çalışma kapsamında PISA 2012 öğrenci anketinin matematik özyeterliği, özbenliği ve matematik kaygısı alt ölçekleri kullanılmıştır. PISA’ya katılan 15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik başarı puanları arasındaki farkları, PISA öğrenci anketindeki değişkenlere göre analiz etmek amacıyla ikili (binary) lojistik regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, öğrencilerin matematik sınavında başarılı olma durumlarının kestirilmesinde matematik özyeterliği, matematik özbenliği ve matematik kaygısı değişkenlerinin anlamlı olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 9 |