BibTex RIS Cite

The Impact of Innovative Service Approach on User Satisfaction in Bartın Ulus Culture and Arthouse Public Library

Year 2017, Volume: 31 Issue: 3, 334 - 347, 01.07.2017

Abstract

Inthis study,satisfaction levels of thepublic library users are found outwithinthescopeof“innovativeservice” andrelationof“satisfaction-innovativeness” is evaluated. Thepopulationofthe study is comprisedof Bartın UlusCultureandArthouse PublicLibrary users.Within the scopeofthestudy, satisfaction questionnaireincludingthree sections wasapplied to 185persons, including 109female and 76 male. As a result ofthestudy,libraryuserswerefound outto have highlevelofsatisfaction about innovativeservice. Withinthiscontext,it was found out thatBartın Ulus KültürveSanateviPublic Library innovativeservice approach positivelyaffected the user satisfaction

References

  • Alaca, E. (2015). Halk kütüphanelerinde yenilikçi hizmet geliştirme süreci: Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi halk kütüphanesiörneği. (Yüksek lisans tezi) Erişim adresi: http://www.bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/dosyalar/alaca_yl.pdf
  • Altay, A.,Todorova, T., Dursun, B. (2013). Halk kütüphanelerinde çocuklara ve gençlere yönelik yenilikçi bilgihizmetleri: Türkiye'de durum. Gençlik Araştırmaları Dergisi. 1 (2), 186-201. Erişim adresi: http://genclikarastirmalari.gsb.gov.tr/pdfs/article3tr.pdf
  • Anthony,C. A. (2014). Innovation in public libraries. Erişim adresi: http://publiclibrariesonline.org/2014/02/innovation-in-public-libraries/
  • Cansız,M. (2012). Türkiye'de yenilikçi girişimlerin sosyo-ekonomik durumları üzerine sosyolojik bir araştırma (teknoloji geliştirme bölgeleri örneği). (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/1361/5b5736d3- dc9b-4f33-80c5-5d8920434285.pdf?sequence=1
  • Çağlayan,P. (2011). Halkkütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcımemnuniyeti. Bilgi Dünyası, 12(2), 379-398. Erişim adresi: http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/34/30
  • Çıngı, H.(1994). Örnekleme kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Johannsen,C. G. (2014). Innovative public library services - staff-less or staff-intensive?. Library Management, 35(6/7), 469-480. doi:10.1108/LM-01-2014-0006
  • Kavak, Ç. (2009) Bilgi ekonomisinde inovasyon kavramı ve temel göstergeleri. Erişim adresi: http://ab.org.tr/ab09/kitap/kavak_inovasyon_AB09.pdf
  • Organisationfor Economic Co-operation and Development. (2005). Oslo Kılavuzu: Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler. Erişim adresi: http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/BTYPD/kilavuzlar/Oslo_3_TR.pdf
  • Osborne, S. P. ve Brown, K. (2005). Managing change and innovation in public service organizations. New York: Routledge.
  • Önal, İ. (2015) Yaratıcı kütüphanelerde yenilikçi bilgi hizmetleri. U. Al ve Z. Taşkın (Yay. Haz.). Prof. Dr. İrfan Çakın'a armağan içinde (ss. 162-174). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Strange, H. (2008).Public libraries told to innovate or die out. Timesonline. Erişim adresi: http://web.archive.org/web/200805 13085237/http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and _entertainment/books/article3496617.ece
  • Turan, A. (2012). Metropollerde kalk kütüphanesi uygulamaları ve toplumda farkındalık yaratacak yenilikçi fikirler. B. Yılmaz (Ed.). 2. Halk kütüphaneciliği sempozyumu: Değişen dünyada halk kütüphaneleri: Bildiriler, posterler ve çalıştay raporları içinde (ss.80-84). Ankara: KTB.
  • Üstün, A. (2000). Halk eğitimi ve halk kütüphaneleri. İstanbul. [y. y.].
  • Yamaç, K. (2001). Nedir bu inovasyon? Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 1(3), 6. Erişim adresi: http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=38

Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi Halk Kütüphanesi’nde Yenilikçi Hizmet Yaklaşımının Kullanıcı Memnuniyetine Etkisi

Year 2017, Volume: 31 Issue: 3, 334 - 347, 01.07.2017

Abstract

Bu çalışmada halk kütüphanesi kullanıcılarının “Yenilikçi Hizmet” kapsamında memnuniyet düzeyleri ortaya konularak memnuniyet-yenilikçilik yaklaşımı ilişkisi değerlendirilmektedir. Çalışmanın evrenini Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi Halk Kütüphanesi kullanıcıları oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında 109’u kadın, 76’sı erkek toplam 185 kişiye üç bölümden oluşan memnuniyet anketi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, kütüphane kullanıcılarının yenilikçi hizmet konusundaki memnuniyet düzeylerinin oldukça yüksek olduğu anlaşılmıştır. Bu bağlamda, Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi Halk Kütüphanesi yenilikçi hizmet yaklaşımının kullanıcı memnuniyetini olumlu yönde etkilediği ortaya çıkarılmıştır.

References

  • Alaca, E. (2015). Halk kütüphanelerinde yenilikçi hizmet geliştirme süreci: Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi halk kütüphanesiörneği. (Yüksek lisans tezi) Erişim adresi: http://www.bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/dosyalar/alaca_yl.pdf
  • Altay, A.,Todorova, T., Dursun, B. (2013). Halk kütüphanelerinde çocuklara ve gençlere yönelik yenilikçi bilgihizmetleri: Türkiye'de durum. Gençlik Araştırmaları Dergisi. 1 (2), 186-201. Erişim adresi: http://genclikarastirmalari.gsb.gov.tr/pdfs/article3tr.pdf
  • Anthony,C. A. (2014). Innovation in public libraries. Erişim adresi: http://publiclibrariesonline.org/2014/02/innovation-in-public-libraries/
  • Cansız,M. (2012). Türkiye'de yenilikçi girişimlerin sosyo-ekonomik durumları üzerine sosyolojik bir araştırma (teknoloji geliştirme bölgeleri örneği). (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/1361/5b5736d3- dc9b-4f33-80c5-5d8920434285.pdf?sequence=1
  • Çağlayan,P. (2011). Halkkütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcımemnuniyeti. Bilgi Dünyası, 12(2), 379-398. Erişim adresi: http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/34/30
  • Çıngı, H.(1994). Örnekleme kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Johannsen,C. G. (2014). Innovative public library services - staff-less or staff-intensive?. Library Management, 35(6/7), 469-480. doi:10.1108/LM-01-2014-0006
  • Kavak, Ç. (2009) Bilgi ekonomisinde inovasyon kavramı ve temel göstergeleri. Erişim adresi: http://ab.org.tr/ab09/kitap/kavak_inovasyon_AB09.pdf
  • Organisationfor Economic Co-operation and Development. (2005). Oslo Kılavuzu: Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler. Erişim adresi: http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/BTYPD/kilavuzlar/Oslo_3_TR.pdf
  • Osborne, S. P. ve Brown, K. (2005). Managing change and innovation in public service organizations. New York: Routledge.
  • Önal, İ. (2015) Yaratıcı kütüphanelerde yenilikçi bilgi hizmetleri. U. Al ve Z. Taşkın (Yay. Haz.). Prof. Dr. İrfan Çakın'a armağan içinde (ss. 162-174). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Strange, H. (2008).Public libraries told to innovate or die out. Timesonline. Erişim adresi: http://web.archive.org/web/200805 13085237/http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and _entertainment/books/article3496617.ece
  • Turan, A. (2012). Metropollerde kalk kütüphanesi uygulamaları ve toplumda farkındalık yaratacak yenilikçi fikirler. B. Yılmaz (Ed.). 2. Halk kütüphaneciliği sempozyumu: Değişen dünyada halk kütüphaneleri: Bildiriler, posterler ve çalıştay raporları içinde (ss.80-84). Ankara: KTB.
  • Üstün, A. (2000). Halk eğitimi ve halk kütüphaneleri. İstanbul. [y. y.].
  • Yamaç, K. (2001). Nedir bu inovasyon? Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 1(3), 6. Erişim adresi: http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=38
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Erdinç Alaca This is me

Bülent Yılmaz

Publication Date July 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 31 Issue: 3

Cite

APA Alaca, E., & Yılmaz, B. (2017). Bartın Ulus Kültür ve Sanatevi Halk Kütüphanesi’nde Yenilikçi Hizmet Yaklaşımının Kullanıcı Memnuniyetine Etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 31(3), 334-347. https://doi.org/10.24146/tkd.2017.180

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.