In general, public libraries and education in all developed countries are two important items. In this study, public libraries in Australia were evaluated quantitatively based on education, the number of libraries, staff, materials, lending rates, the number of schools, teacher-student ratio, school enrollment ratesand per pupil expenditure data. Findings showed that there is not a relation between public libraries and education in Australia between 1996-2011
Genel olarak tüm gelişmiş ülkelerde halk kütüphaneleri ve eğitim iki önemli ögedir. Bu çalışmada Avustralya’daki halk kütüphaneleri; eğitim, kütüphane sayısı, personel, materyal sayısı, ödünç verme oranları, okul sayısı, öğretmen-öğrenci oranı, okullaşma oranı ve öğrenci başına harcama verileri esas alınarak niceliksel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, 1996-2011 yılları arasında, Avustralya’da halk kütüphaneleri ile eğitim arasında herhangi bir ilgi olmadığını göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 29 Issue: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.