BibTex RIS Kaynak Göster

Relationship of Public Libraries and Education in Australia: 1996-2011

Yıl 2015, Cilt: 29 Sayı: 1, 50 - 56, 01.01.2015

Öz

In general, public libraries and education in all developed countries are two important items. In this study, public libraries in Australia were evaluated quantitatively based on education, the number of libraries, staff, materials, lending rates, the number of schools, teacher-student ratio, school enrollment ratesand per pupil expenditure data. Findings showed that there is not a relation between public libraries and education in Australia between 1996-2011

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim terimleri sözlüğü: İngilizce-Türkçe/Türkçe-Ingilizce. Ankara: USEM.
  • Education At A Glance. 15 Ekim 2014 tarihinde http://www.oecd-ilibrary.org/education/ education-at-a-glance_19991487 adresinden erişildi.
  • Ersoy, A. ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Türkiye’de Halk Kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834.
  • Ersoy, O. (1983). Halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 32(1), 1-4.
  • National and State Libraries Australasia. 15 Ekim 2014 tarihinde http://www.nsla.org.au/ publication/annual-australian-public-library-statistics adresinden erişildi.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). 15 Ekim 2014 tarihinde http://www.oecd.org/ adresinden erişildi.
  • UNESCO halk kütüphanesi bildirgesi. (1994, Kasım) (1995). Çev. Yaşar Tonta. Türk Kütüphaneciliği, 19(2), L^-4 147.
  • Yılmaz, B. (2004). Türkiye’de eğitim politikası ve kütüphane. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Ankara Şubesi.

Avustralya’da Halk Kütüphaneleri ve Eğitim İlişkisi: 1996-2011

Yıl 2015, Cilt: 29 Sayı: 1, 50 - 56, 01.01.2015

Öz

Genel olarak tüm gelişmiş ülkelerde halk kütüphaneleri ve eğitim iki önemli ögedir. Bu çalışmada Avustralya’daki halk kütüphaneleri; eğitim, kütüphane sayısı, personel, materyal sayısı, ödünç verme oranları, okul sayısı, öğretmen-öğrenci oranı, okullaşma oranı ve öğrenci başına harcama verileri esas alınarak niceliksel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, 1996-2011 yılları arasında, Avustralya’da halk kütüphaneleri ile eğitim arasında herhangi bir ilgi olmadığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim terimleri sözlüğü: İngilizce-Türkçe/Türkçe-Ingilizce. Ankara: USEM.
  • Education At A Glance. 15 Ekim 2014 tarihinde http://www.oecd-ilibrary.org/education/ education-at-a-glance_19991487 adresinden erişildi.
  • Ersoy, A. ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Türkiye’de Halk Kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834.
  • Ersoy, O. (1983). Halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 32(1), 1-4.
  • National and State Libraries Australasia. 15 Ekim 2014 tarihinde http://www.nsla.org.au/ publication/annual-australian-public-library-statistics adresinden erişildi.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). 15 Ekim 2014 tarihinde http://www.oecd.org/ adresinden erişildi.
  • UNESCO halk kütüphanesi bildirgesi. (1994, Kasım) (1995). Çev. Yaşar Tonta. Türk Kütüphaneciliği, 19(2), L^-4 147.
  • Yılmaz, B. (2004). Türkiye’de eğitim politikası ve kütüphane. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Ankara Şubesi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mandana Mir Moftakhari Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 29 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Moftakhari, M. M. (2015). Avustralya’da Halk Kütüphaneleri ve Eğitim İlişkisi: 1996-2011. Türk Kütüphaneciliği, 29(1), 50-56.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.