In this study, a general evaluation of the serials called Public Libraries Regional Seminars practiced asan authentic in-service training model between the years of 2006-2012 in Turkey has been made. According to this, 20 Regional Seminars which were practiced based on cooperation of formal-civil institutions in 18 different provinces and 1 county with 782 participants and almost 100 speakers in 6 years has been determined to have crucial contributions to the history of Turkish public librarianship
Bu çalışmada 2006-2012yılları arasında Türkiye’de özgün bir hizmetiçi eğitim modeli olarak uygulanan Halk Kütüphaneleri Bölge Seminerleri dizisinin genel bir değerlendirilmesi yapılmaktadır. Buna göre 6 yılda 782 katılımcı, yaklaşık 100 konuşmacı ile 18 farklı il ve 1 ilçede resmi-sivil kuruluşlar işbirliğine dayalı olarak gerçekleştirilen 20 Bölge Seminerinin Türk halk kütüphaneciliği tarihine önemli katkısının olacağı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 27 Issue: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.