Bilgi mimarisi kavramı, belirli ilkeler çerçevesinde web sitelerinin yapısal olarak incelenmesi anlamına gelmektedir. Elektronik ortamda paylaşılacak bilgilerin, anlaşılabilir ve ilgi çekici biçimde, kullanıcıların beklentilerine uygun olarak düzenlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle kurumlar ya da kişilerin web sitesinden beklentileri tanımlanmalıdır. Web sitelerinin hedefleri belirlenerek bir “hedef kitle profili” oluşturulmalı, hedef kitlenin beklentileri doğrultusunda, sitenin içeriği ve bu içeriğin web sitesi aracılığıyla nasıl sunulacağı planlanmalıdır. Hedef kitlenin dışında potansiyel kullanıcılara yönelik uygulamalar da yapılmalıdır. Bu çalışmada, bilgi mimarisi ilkeleri gereğince Türk Kütüphaneciler Derneği TKD web sitesinin yapısal olarak incelenmesi ve bu kurallara uygun bir şekilde yeniden tasarımı hedeflenmiştir. Yapılan sosyo-teknik analiz ile TKD web sitesinin hedef kitle profili oluşturulmaya çalışılmıştır. TKD'nin hedef kitlesi doğrultusunda oluşturduğu içeriğin düzenlenmesi ve sunumu bilgi mimarisi açısından değerlendirilmiştir. TKD'nin oluşturduğu site içeriğinin kategoriler ve alt kategoriler şeklinde hiyerarşik olarak planlı bir biçimde düzenlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda sitenin kullanılabilirliğini artırmak ve erişilebilirliğini sağlamak için sitenin yapısal olarak yeniden tasarlanması amacıyla önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 23 Issue: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.