BibTex RIS Cite

Progress of Organizational Behavior of Libraries

Year 2008, Volume: 22 Issue: 1, 3 - 24, 01.01.2008

Abstract

The manner of librarian, determines organizational behavior of library. We can defi ne as all of human behavior of organizational behavior, the expressions of individualwhile working inside of institution, perception, worth, the capacity of learning and base of organizational of human behavior. User focused organizational library, must heal of service quality everyday. The heal of service quality is possible in case of good organizational behavior. At this work, we try towork under organizational behavior, organizational culture, organizational culture and library, organizational behavior of libraries, alternation and progress oforganizational behavior of libraries

References

  • Andrew,D. S. ve Marc, W. (1987). Organizational behavior and performance. (4.bs.). New York: Scott Foresman And Co.
  • Altuğ, D. (1997). Örgütsel davranış. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı.
  • Ataman, G. (1994). Örgüt kültürü ve stratejik uyum sorunu. Yayınlanmamış davranış. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı. doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Aytaç, S. (2006). Örgütsel davranış açısından kişiliğin önemi. 19 Aralık 2006 tarihinde http:www.isguc.org/saytac2.htm adresinden erişildi.
  • Bedük,ve Güleç, (2007). Küçülen devlette yaşanan örgütsel davranışsorunları. 19 Ocak 2007 tarihinde http:www.iibf.ogu.edu.tr/kongre/ bildiriler/16-03pdf adresinden erişildi.
  • Brown, D. ve Brooks, L. (1990). Career choice and development. San Francisco: Jossey-Bass Pub.
  • Bryson,J. (1990). Effective library and information centre management. Aldershot, Hants: Gower Pub. Co
  • Demirel,G. (1997). Kurum misyonu ve kültürü. Capital Guide 32, İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (1994). İşletmelerde Davranış. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eren,E.(2006). Örgütsel davranış ve örgüt psikolojisi (7.bs.). İstanbul: Beta Yayınlar.
  • Ergin, C. (2003). Endüstri ve örgüt psikolojisi. Türk Psikoloji Bülteni, 3, (6), 38-39.
  • Gordon, J. R. (1996). Organzaitional behavior (5.bs.). New York: Prentice-Hall.
  • Güney, S. (2004). Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ivancevich, M.J. ve Matteson, T. M. (1990). Organizational behaviour and management. Richard D. Irwin Inc.
  • Jarvis, C. (1999). Typologies of organizational culture. 19 Kasım 2006 tarihinde http://sol.brunel.ac.uk/~jarvis/bola/culture/harrison.html adresinden erişildi.
  • John,ve Hunt. (199716. bs). Organizational behavior New York: John Wiley & Sons Co. ss.267-268
  • Karakaş,S. (1996). Kütüphanelerde politikaların geliştirilmesi. Doğan Atılgan ve Sacit Arslantekin(Yay. Haz.). Türkiye'de Bilgi Merkezlerinin Yönetimi ve Sorunları içinde (ss. 13-22). Ankara: Ankara Üniversitesi Rektörlüğü.
  • Lambert, T. (1998). ’’Kilit Yönetim Çözümleri” . İstanbul: Dünya Yayıncılık.
  • Luthans, F. (1992 6.bs.). Organizational behavior. Singapore: McGraw-Hill
  • Öğüt, A. (2001). Bilgi Çağında Yönetim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özkalp,E.ve Kırel,Ç. (2006). Örgütsel davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Robbins,S. P. (1994). Örgütsel davranışın temelleri. Çev; Sevgi Ayşe Öztürk. Eskişehir: Etam
  • Robbins,S. P. (1996). Organizational behaviour, concepts,controveries and application. Newyork: Prentice Hall, Englewood Cliffs
  • Taştan, S. (2006).gelişimde insan kaynakları yöneticisinin rolü. 11 Ekim 2006 tarihinde http://www.insankaynakları.gokceada.com/iky03.html adresinden erişildi.
  • Yontar, A. (1995). Kütüphane ve belge-bilgi merkezlerinde bilimsel yönetimin önemi. İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.

Kütüphanelerin Örgütsel Davranışının Gelişimi

Year 2008, Volume: 22 Issue: 1, 3 - 24, 01.01.2008

Abstract

Kütüphanede çalışanların davranışları, kütüphanenin örgütsel davranışını belirler. Örgütsel davranışı; bireyin kurum içinde çalışırken gösterdiği davranışları, algıları, değerleri, öğrenme kapasitesini ve örgütsel bazdaki insan davranışının tümü olarak tanımlanmaktadır. Kullanıcı odaklı örgüt olan kütüphane, kullanıcı memnuniyeti için hizmet kalitesini her gün iyileştirmek zorundadır. Bu çalışmamızda konuyu; örgütsel davranış, örgütsel kültür, örgütsel davranış ve kütüphane, kütüphanelerin örgütsel davranışı, kütüphanenin örgütsel davranışının değişim ve gelişim analiz modeli başlıkları altında incelemeye çalıştık.

References

  • Andrew,D. S. ve Marc, W. (1987). Organizational behavior and performance. (4.bs.). New York: Scott Foresman And Co.
  • Altuğ, D. (1997). Örgütsel davranış. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı.
  • Ataman, G. (1994). Örgüt kültürü ve stratejik uyum sorunu. Yayınlanmamış davranış. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı. doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Aytaç, S. (2006). Örgütsel davranış açısından kişiliğin önemi. 19 Aralık 2006 tarihinde http:www.isguc.org/saytac2.htm adresinden erişildi.
  • Bedük,ve Güleç, (2007). Küçülen devlette yaşanan örgütsel davranışsorunları. 19 Ocak 2007 tarihinde http:www.iibf.ogu.edu.tr/kongre/ bildiriler/16-03pdf adresinden erişildi.
  • Brown, D. ve Brooks, L. (1990). Career choice and development. San Francisco: Jossey-Bass Pub.
  • Bryson,J. (1990). Effective library and information centre management. Aldershot, Hants: Gower Pub. Co
  • Demirel,G. (1997). Kurum misyonu ve kültürü. Capital Guide 32, İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (1994). İşletmelerde Davranış. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eren,E.(2006). Örgütsel davranış ve örgüt psikolojisi (7.bs.). İstanbul: Beta Yayınlar.
  • Ergin, C. (2003). Endüstri ve örgüt psikolojisi. Türk Psikoloji Bülteni, 3, (6), 38-39.
  • Gordon, J. R. (1996). Organzaitional behavior (5.bs.). New York: Prentice-Hall.
  • Güney, S. (2004). Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ivancevich, M.J. ve Matteson, T. M. (1990). Organizational behaviour and management. Richard D. Irwin Inc.
  • Jarvis, C. (1999). Typologies of organizational culture. 19 Kasım 2006 tarihinde http://sol.brunel.ac.uk/~jarvis/bola/culture/harrison.html adresinden erişildi.
  • John,ve Hunt. (199716. bs). Organizational behavior New York: John Wiley & Sons Co. ss.267-268
  • Karakaş,S. (1996). Kütüphanelerde politikaların geliştirilmesi. Doğan Atılgan ve Sacit Arslantekin(Yay. Haz.). Türkiye'de Bilgi Merkezlerinin Yönetimi ve Sorunları içinde (ss. 13-22). Ankara: Ankara Üniversitesi Rektörlüğü.
  • Lambert, T. (1998). ’’Kilit Yönetim Çözümleri” . İstanbul: Dünya Yayıncılık.
  • Luthans, F. (1992 6.bs.). Organizational behavior. Singapore: McGraw-Hill
  • Öğüt, A. (2001). Bilgi Çağında Yönetim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özkalp,E.ve Kırel,Ç. (2006). Örgütsel davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Robbins,S. P. (1994). Örgütsel davranışın temelleri. Çev; Sevgi Ayşe Öztürk. Eskişehir: Etam
  • Robbins,S. P. (1996). Organizational behaviour, concepts,controveries and application. Newyork: Prentice Hall, Englewood Cliffs
  • Taştan, S. (2006).gelişimde insan kaynakları yöneticisinin rolü. 11 Ekim 2006 tarihinde http://www.insankaynakları.gokceada.com/iky03.html adresinden erişildi.
  • Yontar, A. (1995). Kütüphane ve belge-bilgi merkezlerinde bilimsel yönetimin önemi. İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Bayter

Publication Date January 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Bayter, M. (2008). Kütüphanelerin Örgütsel Davranışının Gelişimi. Türk Kütüphaneciliği, 22(1), 3-24.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.