The manner of librarian, determines organizational behavior of library. We can defi ne as all of human behavior of organizational behavior, the expressions of individualwhile working inside of institution, perception, worth, the capacity of learning and base of organizational of human behavior. User focused organizational library, must heal of service quality everyday. The heal of service quality is possible in case of good organizational behavior. At this work, we try towork under organizational behavior, organizational culture, organizational culture and library, organizational behavior of libraries, alternation and progress oforganizational behavior of libraries
Kütüphanede çalışanların davranışları, kütüphanenin örgütsel davranışını belirler. Örgütsel davranışı; bireyin kurum içinde çalışırken gösterdiği davranışları, algıları, değerleri, öğrenme kapasitesini ve örgütsel bazdaki insan davranışının tümü olarak tanımlanmaktadır. Kullanıcı odaklı örgüt olan kütüphane, kullanıcı memnuniyeti için hizmet kalitesini her gün iyileştirmek zorundadır. Bu çalışmamızda konuyu; örgütsel davranış, örgütsel kültür, örgütsel davranış ve kütüphane, kütüphanelerin örgütsel davranışı, kütüphanenin örgütsel davranışının değişim ve gelişim analiz modeli başlıkları altında incelemeye çalıştık.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 22 Issue: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.