This study aims explaining the development and use of social media
accounts of Bursa Uludag University Library. It has been tried to explain how
library services are promoted on social media and how effective this promotion
is on the user. In this respect, the posts that shared on different social
media platforms and produced effective results were included as examples in the
study. If the study gives an idea to university libraries and librarians who
are doing or intending to do promotional activities in this field, it will be
considered to have achieved its purpose.
Bu çalışmada, Bursa Uludağ Üniversitesi Kütüphanesi
sosyal medya hesaplarının gelişimi ve nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. Kütüphane
hizmetlerinin sosyal medya üzerinden nasıl tanıtıldığı ve bu tanıtımın
kullanıcı üzerinde ne kadar etkili olduğu açıklanmaya çalışılmıştır. Bu
doğrultuda, farklı sosyal medya platformlarında paylaşılıp etkili sonuçlar
oluşturduğu görülen gönderilere örnek olarak yer verilmiştir. Çalışma, tanıtım
faaliyetlerini bu alanda yapan ya da yapmayı düşünen üniversite kütüphanelerine
ve kütüphanecilerine bir fikir verirse amacına ulaşmış kabul edilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies |
Journal Section | Reader Letters |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Submission Date | September 18, 2019 |
Acceptance Date | October 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 33 Issue: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.