Research Article
BibTex RIS Cite

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Farkındalık Düzeylerinin Tanımlanması

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 11 - 20, 31.05.2021

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü birinci sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeylerinin incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü birinci sınıf öğrencileri dahil edildi. Öğrencilerin yaş
ve cinsiyet bilgileri ile ekonomik durum algısı (iyi-orta-kötü) ve medeni durum (evli-bekar) bilgileri kaydedildi. Öğrencilerin mesleki farkındalık durumları araştırmacılar tarafından hazırlanan 17 soru ile değerlendirildi.
Bulgular: Çalışmaya 95 öğrenci davet edildi 89 öğrenci çalışmaya gönüllü olarak katıldı. Yaş ortalaması 20,16 ± 2,83 yıl idi. Öğrencilerin 17 soruya verdiği yanıtlar incelendiğinde; %41,6’sının bölümü ilk tercih olarak seçtiği, %96,6’sının kendi isteği doğrultusunda kayıt yaptırdığı, %64’ünün bölüm ile ilgili bilgiye internet ile ulaştığı,
%90,8’inin Türkiye Fizyoterapistler Gününün 8 Nisan tarihinde, %74,1’inin Dünya Fizyoterapistler Gününün 8 Eylül tarihinde kutlandığını bildiği, %36’sının tanıdığı popüler/ünlü/medyatik bir fizyoterapistin var olduğu, %10,1’inin fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmeti aldığı, %49,4’ünün mezuniyet sonrası yüksel lisans ve doktora programları hakkında bilgi sahibi olduğu saptandı.
Sonuç: Çalışmamızda öğrencilerin çoğunluğunun ilgi alanına girdiği için bu bölümü seçtiği, bölümü ilk tercih olarak seçtiği, kendi isteği doğrultusunda kayıt yaptırdığı, bölümde okumaktan memnun olduğu, aile ve yakın çevrenin bölümde okunulmasını çok olumlu gördüğü saptandı.

References

  • Kunduracılar Z, Akbaş E, Büyükuysal Ç, Biçki D, Erdem EU. Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinde mesleki farkındalığın değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2012;2(3):186-192.
  • Başarı GÖ, Balcı P, Nohutlu E, Ulusoy S, Vayvay ES, Sertoglu E, Baltacı G. Fizyoterapi öğrencilerinde mesleki bilincin postür üzerine etkisi. Turkiye Klinikleri J Sports Sci. 2009;1(1):31-37.
  • Chartered Society of Physiotherapists. 2009. Professionalism, personal appearance and the patient experience: Guidance for chartered physiotherapists, Associate and student members. Chartered Society of Physiotherapists (CSP) Information Paper PD043.
  • Narin S, Ünver B, Neriman AN. Physiotherapy students’ expectations and career choice in Turkey. J Exerc Ther Rehabil. 2018;5(1):38-45.
  • Türkiye Fizyoterapistler Derneği resmi internet sitesi [İnternet]. 2021 [son güncelleme tarihi Nisan 2021; 25 Nisan 2021 tarihinde erişildi]. Erişim adresi: https://fizyoterapistler.org/tfd/index.php/en/.
  • Sarıkaya T, Khorshıd L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2009;7(2):393-423.
  • Turan Ü, Kayıkçı K. Lise son sınıf öğrencilerinin meslek seçiminde okul rehberlik hizmetlerinin rolü. EUluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019;10(1):15-33.
  • Erel S, Taşvuran Horata E, Cavlak U, Çınar MA, Soysal Tomruk M, Katırcı Kırmacı Zİ, Yosmaoğlu B, Başkurt F, Ayhan Ç, Razak Özdinçler A, Yeldan İ, Subaşı F, Algun ZC. Türkiye’de Lisans Eğitimi Veren Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Okullarındaki Son Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation. 2019;30(3):199-205.
  • Özdinçler AR, Tarakçı E, Aslan Y. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Mesleki Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2015;2(2):217-222.
  • Aweto HA, Olorunfemi OI, Ajiboye OA. Final year physiotherapy students’ knowledge and perception of professionalism. Nigerian Journal of Medical Rehabilitation. 2014;17(1):1-17.
  • Taşvuran Horata E, Erel S. Evaluation of professional awareness in physiotherapy and rehabilitation students of Afyon Kocatepe University. SHS Web of Conferences 37. 2017;01062:1-6.

Defining The Professional Awareness Levels of First Year Students of Physiotherapy And Rehabilitation

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 11 - 20, 31.05.2021

Abstract

Purpose: The aim of this study is to examine the occupational awareness levels of first year physiotherapy and rehabilitation students. Materials and Methods: First grade students of Tokat Gaziosmanpaşa University Physiotherapy and Rehabilitation Department were included in the study. Students' age and gender information, perception of economic status (good-medium-bad) and marital status (married-single) were recorded. The occupational awareness of the students was evaluated with 17 questions prepared by the researchers. Results: 95 students were invited to the study 89 students participated in the study voluntarily. The average age was 20,16 ± 2,83 years. When the answers given by the students to 17 questions are examined; 41.6% chose the section as their first choice, 96.6% registered with their own request, 64% accessed information about the program via the internet, 90.8% of Physiotherapists in the history of Turkey Day 8 April, the World Day of Physiotherapists of 74.1% that he knows is celebrated on September 8, 36% of them had a popular / famous / mediatic physiotherapist, 10.1% received physiotherapy and rehabilitation services, and 49.4% had information about postgraduate and doctorate programs was determined. Conclusion: In our study, it was determined that most of the students chose this department because it was in their field of interest, chose the department as their first choice, enrolled in the department according to their own wishes, was pleased to study in the department, and the family and close circle saw it very positively.

References

  • Kunduracılar Z, Akbaş E, Büyükuysal Ç, Biçki D, Erdem EU. Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinde mesleki farkındalığın değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2012;2(3):186-192.
  • Başarı GÖ, Balcı P, Nohutlu E, Ulusoy S, Vayvay ES, Sertoglu E, Baltacı G. Fizyoterapi öğrencilerinde mesleki bilincin postür üzerine etkisi. Turkiye Klinikleri J Sports Sci. 2009;1(1):31-37.
  • Chartered Society of Physiotherapists. 2009. Professionalism, personal appearance and the patient experience: Guidance for chartered physiotherapists, Associate and student members. Chartered Society of Physiotherapists (CSP) Information Paper PD043.
  • Narin S, Ünver B, Neriman AN. Physiotherapy students’ expectations and career choice in Turkey. J Exerc Ther Rehabil. 2018;5(1):38-45.
  • Türkiye Fizyoterapistler Derneği resmi internet sitesi [İnternet]. 2021 [son güncelleme tarihi Nisan 2021; 25 Nisan 2021 tarihinde erişildi]. Erişim adresi: https://fizyoterapistler.org/tfd/index.php/en/.
  • Sarıkaya T, Khorshıd L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2009;7(2):393-423.
  • Turan Ü, Kayıkçı K. Lise son sınıf öğrencilerinin meslek seçiminde okul rehberlik hizmetlerinin rolü. EUluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019;10(1):15-33.
  • Erel S, Taşvuran Horata E, Cavlak U, Çınar MA, Soysal Tomruk M, Katırcı Kırmacı Zİ, Yosmaoğlu B, Başkurt F, Ayhan Ç, Razak Özdinçler A, Yeldan İ, Subaşı F, Algun ZC. Türkiye’de Lisans Eğitimi Veren Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Okullarındaki Son Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation. 2019;30(3):199-205.
  • Özdinçler AR, Tarakçı E, Aslan Y. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Mesleki Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2015;2(2):217-222.
  • Aweto HA, Olorunfemi OI, Ajiboye OA. Final year physiotherapy students’ knowledge and perception of professionalism. Nigerian Journal of Medical Rehabilitation. 2014;17(1):1-17.
  • Taşvuran Horata E, Erel S. Evaluation of professional awareness in physiotherapy and rehabilitation students of Afyon Kocatepe University. SHS Web of Conferences 37. 2017;01062:1-6.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Ayla Günal This is me 0000-0003-2213-2111

Erkan Erol This is me

Nilşah Geboloğlu This is me 0000-0002-3044-3326

Uğur Sözlü This is me 0000-0001-5171-161X

Funda Demirtürk This is me 0000-0002-8674-3061

Publication Date May 31, 2021
Submission Date April 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 1

Cite

Vancouver Günal A, Erol E, Geboloğlu N, Sözlü U, Demirtürk F. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Farkındalık Düzeylerinin Tanımlanması. TOGÜ Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;1(1):11-20.