FATİH Projesi okullara
teknolojiyi entegre etme noktasında bugüne kadar en kapsamlı hareketlerden bir
tanesidir. FATİH Projesi’nin başarılı olabilmesi için önemli olan faktörlerden
bir tanesi projenin birinci derecede uygulayıcıları olan öğretmenlerdir.
Geleceğin öğretmenleri olan öğretmen adaylarının bu noktada bu projenin
gereksinimlerini bilmeleri gerekmektedir. Dolayısıyla lisans eğitimi sırasında FATİH
Projesi’ne yönelik eğitimin gerekliliği tartışma konusudur. Ayrıca alana özgü
eğitim (bu çalışmada matematik alanına özgü) verilmesi de tartışılan noktalar
arasındadır. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, FATİH Projesine hazırlık
eğitimi almış matematik öğretmen adaylarının, eğitim öncesi ve sonrası
teknoloji kullanımı ve FATİH projesine yönelik görüşlerinin incelemektir. Nitel
paradigmaya dayanan bu çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde
dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 15 ilköğretim matematik öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Katılımcılara, Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere
hizmet-içi eğitim olarak verdiği FATİH Projesi hazırlayıcı eğitiminin matematik
dersine yönelik özelleştirilmiş hali, 10 haftalık süreyle uygulamalı olarak
verilmiştir. Eğitim öncesi ve sonrası öğretmen adaylarına görüş anketi
uygulanmıştır. Ayrıca her katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Eğitim öncesi ve
sonrası elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına
göre, öğretmen adaylarının FATİH Projesini tanımlamalarını projenin amacına
uygun detaylandırdıkları ve bu tanımlamalarda matematik dersine özel kavramları
kullanıldıkları gözlemlenmiştir. Ayrıca, katılımcılar projenin olumlu, olumsuz
yönleri ile uygulanabilirliğine yönelik görüşler bildirmişlerdir. Son olarak,
öğretmen adaylarının yazılım, donanım ve eğitim portalları gibi teknolojileri
matematik derslerinde matematiğe özel olarak kullanabilmelerine yönelik
farkındalıklarının arttığı gözlemlenmiştir.
FATİH
Project is one of the most extensive movements on the way of integrating
technology into schools. One crucial factor for FATİH Project to be successful
is teachers who are the first degree practitioners of the Project. At this
point, pre-service teachers who are the near future’s teachers need to know the
requirements of the Project. Therefore, the necessity of providing trainings
intending FATİH Project during undergraduate education is heated-debate to
discuss. Another point under discussion is to provide domain specific
(mathematics domain in this study) training for teachers. With this respect,
the purpose of this study was to investigate pre-service mathematics teachers’
opinions about technology use and FATİH Project before and after given preparatory
training towards it. The participants of this study with qualitative paradigm
were composed of 15 pre-service elementary school mathematics teachers who were
enrolled in the fourth grade in a public university. FATİH Project preparatory
training was prepared according to the in-service training provided by Ministry
of National Education for teachers and was designed in line with mathematics
lessons specifically. This training lasted 10 weeks with practical
applications. An open-ended opinion questionnaire was subjected to pre-service
teachers before and after the training. In addition, each participant was
interviewed. The findings gathered before and after training were compared.
According to the results of the study, it was observed that the definitions of
pre-service teachers for FATİH Project were deepened and they used concepts
specific to mathematics lesson. In addition, they reported opinions about the
positive, negative aspects of and applicability for the Project. Lastly, it was
observed that pre-service teachers’ awareness towards technologies such as
software, hardware and educational portals that were used specifically to
mathematics increased in mathematics lessons.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 29, 2017 |
Submission Date | June 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |