Yüksek
öğrenim kurumları bilimsel araştırma, teknoloji ve sosyal ve ekonomik refaha
katkıda bulunarak, sosyal dönüşüme yardımcı olarak ve bireyleri çeşitli
becerilerle donatarak toplumu geliştirip ihtiyaçlarını karşılayan önemli
oluşumlardır. Bu yüzden bir nevi üniversite müşterisi olan öğrencilerin
memnuniyetini araştırma son derece mühimdir çünkü öğrenci fikirleri eğitim
kalitesini değerlendirmede ve kurumun rekabetçi eğitim ortamında hayatta
kalabilmesi için çok önemli bir ölçüttür. Var olan alan yazın çeşitli
programlarda öğrenci memnuniyetini irdeleyen pek çok çalışmayı özetlemektedir.
Ancak bu alan yazında lisansüstü uygulamalı dilbilimi programlarına yönelik
memnuniyet çalışmaları eksiktir. Bu yüzden mezkûr durum çalışması, Türkiye’deki
bir devlet üniversitesinin uygulamalı dilbilimi programına kayıtlı yüksek
lisans ve doktora öğrencilerinin memnuniyet derecesini araştırmayı
hedeflemektedir. Bu nitel araştırma
kapsamında gönüllü 13 yüksek lisans ve 6 doktora öğrencisi ile bireysel ve yarı
yapılandırılmış yüz yüze mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Nitel içerik analizi
sonucunda elde edilen bulgular, programın donanımlı öğretim kadrosu, tatmin
edici hizmetler ve akademik üretimi teşvik sayesinde kaliteli yüksek eğitim
sunması hasebiyle çoğunluk tarafından etkili bulunduğunu göstermektedir.
Ancak, ölçme değerlendirme ve akademik
danışmanlığın iyileştirilmeye ihtiyaç duyulan iki önemli alan olduğu
görülmüştür. Çalışma sonunda program koordinatörlerine benzer programların
eğitim ve hizmet kalitesini artırma konusunda öneriler verilmektedir.
Universities are key institutions that serve to
improve society and meet its needs by contributing to scientific research,
technology, and social and economic welfare, helping social transformation,
equipping individuals with versatile skills, to list but a few. Hence, it is of
utmost importance to investigate students’ satisfaction level with
universities, for student opinions serve as a very important criterion to
evaluate education quality and help them survive in competitive education
environment. The existing literature documents several studies investigating
student satisfaction in a wide array of areas. Yet, it lacks studies on
satisfaction with graduate education at Applied Linguistics. Thus, the current
exploratory case study aims at finding out the satisfaction level of MA and PhD
students enrolled at the Applied Linguistics programme of a public higher
education institution in Turkey. A qualitative inquiry was conducted via
individual and semi-structured face-to-face interviews with 13 MA and 6 PhD
voluntary students at the programme. The findings gathered from a qualitative
content analysis show that the programme was found efficient due to high
education quality thanks to well-equipped teaching staff, good services, and
encouragement to produce academically. Yet, assessment and evaluation and
academic supervision were found as two aspects to be improved. In the end, programme coordinators are
provided ways to enhance both education and service quality of similar
programmes.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Submission Date | March 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 3 |