Bu araştırmanın genel amacı ilkokul öğretmenlerinin Tasarım Beceri atölyeleri (TBA)’ne yönelik yapılan çalışmaların etkililiğine ve uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma fenomenoloji araştırma modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını TBA’ların kullanılmasında pilot olan ilkokullardan birinde görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre genel olarak öğretmenler, eğitim-öğretimde TBA’ların kullanılmasını Türk eğitim sistemi adına olumlu bir gelişme olarak nitelendirmekte ancak ülke genelinde tüm okullarda uygulanabilirliğini zor bulmaktadırlar. Öğretmenlerin hemen hemen tamamı İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından TBA’ların kullanımına yönelik verilen eğitimleri yetersiz bulurken; öğretmenlerin tamamı okul idaresinin TBA’ların kullanımına yönelik yaptığı çalışmaları yeterli bulmuşlardır. Öğretmenler okuldaki ahşap ile bahçe ve hayvan bakım atölyeleri hariç diğer tüm atölyeleri aktif olarak hemen hemen tüm derslerde kullanmaktadırlar. Öğretmenler, TBA’ların kullanımının öğrencilerin en fazla işbirlikli öğrenme, yaratıcı düşünme ve el becerilerinin gelişmesini sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmenlere göre, TBA’ların kullanımı öğretmenlerin öğretimi gerçekleştirirken dersleri birbiri ile daha fazla ilişkilendirmelerini, daha fazla araştırma yapmalarını ve daha detaylı ders planları hazırlamalarını sağlamaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu TBA’ları ülke genelinde uygulanabilir bulmamaktadırlar. Uygulanabilir olmamasına yönelik öğretmenler tarafından en fazla belirtilen nedenler ise sınıf mevcutlarının kalabalık olması, öğretmenlerin TBA’ları kullanma konusunda yeterli bilgiye sahip olmamaları ve fiziki koşulların yeterli olmamasıdır. Araştırmada öğretmenlerin ülke geneline yaygınlaştırılmadan önce TBA’larla ilgili yapılabilecek düzenlemelere ilişkin önerilerinin başında tasarım beceri atölyelerinden sorumlu öğretmenlerin ve bu öğretmenler ile sınıf öğretmenleri arasında işbirliğinin olması yer almaktadır. TBA’ların nasıl kullanılması gerektiği ile ilgili öğretmenlere daha uzun süreli eğitimler verilmesi de en fazla önerilen konulardan bir diğeridir.
General purpose of this research is to determine the opinions of primary school teachers on the effectiveness and applicability of the studies conducted in relation to Design Skills Workshops (TBA). The participants of the study, designed according to the phenomenology research model, are 20 teachers who work in one of the primary schools that are pilot in the use of TBAs. Research data were collected by using a semi-structured interview form. According to the findings, generally the teachers consider the use of TBAs in education as a positive development for the Turkish education system, but they think that it is difficult to apply them in all schools throughout the country. While almost all of the teachers consider that the training given by the Istanbul Provincial Directorate of National Education for the use of TBAs is insufficient, all of the teachers found the studies of the school administration for the use of TBAs sufficient. Teachers actively use all the workshops in the school, except for the wood, garden and animal care workshops, in almost all lessons. Teachers stated that the use of TBAs mostly enabled students to develop collaborative learning, creative thinking and hand skills. According to the teachers, the use of TBAs enables teachers to associate the lessons with each other more, to do more research and to prepare more detailed lesson plans while performing their teaching. According to the results, most of the teachers do not consider that TBAs are applicable throughout the country because of the crowded class sizes, the teachers’ not having enough knowledge about using TBAs, and the physical conditions’ not being sufficient. Among the proposals made by teachers regarding arrangements to be made in relation to TBAs before disseminating them throughout the country, having collaboration among teachers responsible from design skills workshops and among these teachers and class teachers comes at the forefront. Providing longer-term training for teachers on how TBAs should be used is another most recommended issue.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2020 |
Submission Date | June 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 4 |