Toplumun giderek artan ihtiyaçları
ve bu ihtiyaçların karşılanma talepleri sivil toplum gereksinimlerinin yeniden
ele alınmasına neden olmuştur. Bu sebeple sosyal fayda yaratmayı temel amaç
haline getiren sosyal girişimcilik gittikçe önem kazanmakta ve daha gözde bir
yapıya bürünmektedir. Bununla birlikte
turizm sektörü emek-yoğun bir sektördür ve turizm işgörenlerinin yaşamlarının
önemli bir bölümü iş yerinde geçmektedir. Çalışma saatlerinin artması ve
çalışma koşullarının zorlaşmasıyla turizm çalışanlarının iş tatminleri, buna
bağlı olarak da yaşam tatminleri düşmektedir. Sosyal girişimler, sosyal fayda
yaratmayı kendilerine temel hedef edinmekle beraber, kar elde etmeyi ikinci
planda düşünmektedirler. Turizm sektöründe ise sosyal girişimlere oldukça az
rastlanmaktadır. Buradan hareketle, çalışmanın esas amacını turizm sektöründe
faaliyet gösteren sosyal girişim çalışanlarının sosyal girişimcilik davranış
öncüllerini, iş tatminlerini ve yaşam tatminlerini incelemek oluşturmaktadır.
Bu doğrultuda turizm alanında faaliyet gösteren bir sosyal girişim örnek olarak
seçilmiş ve beş kişiyle yüz yüze, derinlemesine görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analize
tabi tutulmuş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmaya katılan sosyal
girişim çalışanlarının, sosyal girişimcilik davranış öncüllerinin büyük bir
çoğunluğunu sergilediği, bununla birlikte işlerinden ve yaşamlarından tatmin
oldukları anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | May 9, 2018 |
Acceptance Date | February 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |