Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 7 Issue: 1, 209 - 223, 16.06.2020

Abstract

References

  • Referans1: Aktaş, M.T. & Özsoy, C.E. (2015). Bilgi Toplumunun Mesleki Eğitim Paradigması ve Türkiye Ekonomisine Potansiyel Katkılar, Electronic Journal of Vocational College,. 5 (5), 130-138.
  • Referans2: Arıkan, E., Sürücü, Ö.A. & Arman, A. (2018). Yükseköğretim Kurumlarındaki Eğitim Mutfaklarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (2), 592-601.
  • Referans3:Aymankuy, Y. & Demirbulat, Ö. (2017). Türkiye'de lisans Düzeyindeki Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Programlarının Durum Analizi, Editörler: D. Bozok, C. Avcıkurt, M. Doğdubay, M. Sarıoğlan ve G. Girgin, Gastronomi Üzerine Araştırmalar, s. 223-236, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Referans4:Bacak, T. & Yiğit, S. (2018, 20-22 Eylül). Gastronomi Eğitiminde Profesyonel Mutfak Okullarının Etkisi: İstanbul Mutfak Sanatları Akademisi (MSA) Üzerine Bir Araştırma. International Gastronomy Tourism Studies Congress- Kocaeli University, Kocaeli.
  • Referans5:Baum, T. (2015). Human Resources In Tourism: Still Waiting For Change? – Reprise, Tourism Management, 50, 204-212.
  • Referans6:Birdir, K. & Kılıçhan, R. (2013, 05-08 Aralık). Mutfak Şeflerinin Mesleki Eğitim Düzeyleri Ve Yaşadıkları Eğitim Problemlerinin Tespitine Yönelik Bir Çalışma, 14. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, s. 615-635, 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri.
  • Referans7:Brookes, M. S. (2004) Culinary Taste: The Influence of Commercial Operators (We are What We Eat, or What We are Persuaded to Eat?) Donald Sloan (Ed. ), Culinary Taste: Consumer Behaviour in the International Restaurant Sector, Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. pp. 109-131,
  • Referans8:Böyükyılmaz, S. (2006). Turizm Otelcilik Meslek Lisesi Mezunu Mutfak Elemanlarının Yeterliği Konusunda İşverenlerin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Referans9:Cafoğlu, Z. & D. Somuncuoğlu. (2000). Global Values in Education and Character Education, Erişim Tarihi: 10.01.2019, Erişim Adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED449449.pdf
  • Referans10:Carrier, P.J. (1999). Qualitative Study of The Validation of Topics And Competencies in The Mise-En-Place Culinary Skills Training Program, Unpublished Master’s Thesis, The Graduate College University of Wisconsin-Stout.
  • Referans11:Çemrek, F. & Yılmaz, H. (2010). Turizm ve Otel İşletmeciliği ile Aşçılık Programı Öğrencilerinin "Uygulamalı Mutfak Dersleri" Hakkında Tutum ve Düşüncelerini Ölçmeye Yönelik Bir Uygulama, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (2), 203-220.
  • Referans12:Edens, D. (2011). Predictors of Culinary Students’ Satisfaction With Learning, Journal of Hospitality & Tourism Education, 23 (3), 5-15.
  • Referans13:Fırat, Z. (1997). A.O.T.M.L Staj Faaliyetlerinin Organizasyonu Sektörün Beklentileri Ve Öğrencilerin Tatmin Düzeyinin Ölçülmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Referans14:Göktürk, İ.E., Aktaş M.A. & Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges, UMYOS Özel Sayı, 3 (4), 1-8.
  • Referans15:Gömeç, İ. (1995). Otel İşletmelerinin Beklentilerine Göre Otelcilik Okulları Mutfak Bölümü Öğrencilerinin Mesleki Eğitimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Referans16:Görkem, O. (2011). Ulusal Aşçılık Meslek Standardı Çerçevesinde Mutfak Eğitimi Yeterliği: Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Referans17:Harbalıoğlu, M. & Ünal, İ. (2014). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama, Turizm Akademik Dergisi, 1 (1), 57-67.
  • Referans18:Hegarty, J.A. (2011). Achieving Excellence By Means of Critical Reflection and Cultural Imagination In Culinary Arts and Gastronomy Education, Journal of Culinary Science & Technology, 9 (2), 55-65.
  • Referans19:Hergüner, G., Arslan, S. & Dündar, H. (2002). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersini Algılama Düzeyleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) 11, 44-58.
  • Referans20:Hertzman, J.L. & Stefanelli, J.M. (2008). Developing Quality Indicators For Associate Degree Culinary Arts Programs: A Survey of Educators and Industry Chefs, Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 9 (2), 135-158.
  • Referans21:Hertzman, J.L. & Maas, J. (2012). The Value of Culinary Education: Evaluating Educational Costs, Job Placement Outcomes, and Satisfaction With Value of Associate Degree Culinary and Baking Arts Program Graduates, Journal of Culinary Science & Technology, 10 (1), 53–74.
  • Referans22:Hughes, M.H. (2003). Culinary Professional Training: Measurement of Nutrition Knowledge Among Culinary Students Enrolled in a Southeastern Culinary Arts Institute, Unpublished Ph.Doctorial Thesis, University of Alabama.
  • Referans23:Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Applied Multivariate Statistical Techniques, Asil Publishing: Ankara.
  • Referans24:Kurnaz, A., Kurnaz, H.A. & Kılıç, B. (2014). Önlisans Düzeyinde Eğitim Alan Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 41-61.
  • Referans25:Kurnaz, A., Babür T.E. ve Kurnaz, H.A. (2018). Gastronomi Eğitiminde Bir Sosyal Sorumluluk Projesi Örneği: Mengen Ulusal Aşçılık Kampı, OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (8), 504-520.
  • Referans26:Morkoç, D.K. & Doğan, M. (2014). Meslek Yüksekokulu Mezunu Çalışanların Mesleki Eğitime Yönelik Görüşleri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği, Electronic Journal of Vocational Colleges, 4 (4), 112-121.
  • Referans27:Müller, K.F., Van Leeuwen, D., Mandabach, K. & Harrington, R.J. (2009). The Effectiveness of Culinary Curricula: A Case Study, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 21 (2), 167–178.
  • Referans28:Olcay, A. (2008). Türk Turizminde Eğitimin Önemi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2), 383-390.
  • Referans29:Öztürk, Y. & Görkem, O. (2011). Mutfak Dalı Öğrencilerinin Mesleki Yeterliklerinin Değerlendirilmesi: Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 69-89.
  • Referans30:Raybould, M. & Wilkins, H. (2006). Generic Skills For Hospitality Management: A Comparative Study of Management Expectations and Student Perceptions, Journal of Hospitality and Tourism Management, 13 (2), 177-188.
  • Referans31:Richard, M., Woodhouse, A., Heptinstall, T. & Camp, J. (2013). Why Use Design Methodology in Culinary Arts Education?, Hospitality & Society, 3 (3), 239-260.
  • Referans32:Santich, B. (2004). Hospitality and Gastronomy: Natural Allies, Lashlety, Conrad (Ed.), Hospitality A Social Lens, (47-59). Elsevier,.London.
  • Referans33:Santich, B. (2007). The Study of Gastronomy: A Catalyst For Cultural Understanding, The International Journal of The Humanities, 5 (6), 53-58.
  • Referans34:Su, S. (1999), Konaklama Sektöründe Çalışan Personelin Sorunları ve Çözüm Önerileri, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik A.B.D., Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Referans35:Şahin, T. & Arman, A. (2014). Ön Lisans Seviyesinde Aşçılık Eğitimini Tercih Etme Nedenlerinin Değerlendirilmesi, Akademik Bakış Dergisi, 41, 1-12.
  • Referans36:Tayfun, A., Ülker, M., Gökçe, Y., Tengilimoğlu, E., Sürücü, Ç. & Durmaz, M. (2018). Turizm Alanında Yiyecek ve İçecek İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (2), 523-547.
  • Referans37:Thibodeaux, W.R. (2012). The Practical Side of Culinary Arts Education: The Role of Social Ability and Durable Knowledge in Culinary Arts Externships, University of New Orleans Theses and Dissertations.
  • Referans38:Ural, A. & Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Referans39:URL-1 (2019). Ulusal Aşçılık Kampı, Erişim Tarihi: 15.01.2019, Erişim Adresi: http://ascilikkampi.com/altsayfalar,6.html
  • Referans40:Ünlüönen, K. & Boylu, Y. (2005). Türkiye’de Yükseköğretim Düzeyinde Turizm Eğitimindeki Gelişmelerin Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (12), 11-32.
  • Referans41:Ünlüönen, K., Temizkan, R. & Gharamaleki, M.R.E. (2010). Turizm işletmeciliği öğretmenlik programlarının öğrenci beklentileri ve algılamaları açısından karşılaştırılması (1998-1999, 2003-2004 ve 2008-2009 öğretim yılları), Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 144- 159.
  • Referans42:Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Referans43:Yen, C.L., Cooper, C.A. & Murrmann, S. (2011). Culinary Graduates Career Decisions and Expectations, Erişim Tarihi:15.07.2013 Erişim Adresi: http://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1097&context=gradconf_hospitality.
  • Referans44:Zengin, B. & Kırmızı, A. (2017). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Uygulama Eğitiminde Karşılaştıkları Sorunları ve Çözüm Önerileri: Gazi Üniversitesi Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (48), 564-582.

Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği

Year 2020, Volume: 7 Issue: 1, 209 - 223, 16.06.2020

Abstract

Ülkelerin gelişmişlik düzeyinin önemli göstergelerinden biri olarak kabul edilen mesleki eğitim, özellikle son yıllarda ülkemizde eğitim otoriteleri tarafından önem verilerek geliştirilmeye ve ilerletilmeye çalışılmaktadır. Turizm, bir hizmet endüstrisi olup çalışanlarının uygulamalarda yeterli olmasını gerektirmektedir. Bu açıdan, turizm eğitimi veren kurumların eğitim alan bireylere sektörün talep ve ihtiyaçları doğrultusunda yeterli düzeyde eğitimci kadrosu ve atölye donanımı ile uygulama eğitimini vermesi gereklidir. Ancak yapılan araştırmalarda; sektör temsilcilerinin sektöre katılan öğrencilerden uygulamalar noktasında memnun kalmadıkları ve uygulama eğitimlerinin çeşitli faaliyetler ile desteklenmesini önerdiği vurgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı; uygulamalı mutfak eğitimi organizasyonlarının öğrencilerin mutfak bilgi ve beceri düzeyine etkisini ölçmektir. Bu amaçla IV. Ulusal Aşçılık Kampı’na katılan öğrenciler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Etkinliğe katılan öğrencilerden çalışmaya katılmaya gönüllü olanlara anket uygulanmış ve elde edilen veriler istatistik programında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda; Ulusal Aşçılık Kampı eğitimine katılan aşçılık öğrencileri ile gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin eğitim sonrasında teorik bilgi ve uygulama beceri düzeylerini arttırdığı belirlenmiş, bu ve buna benzer mutfak eğitimi organizasyonlarının sayısının ve niteliğinin artması, bunun için ise yetkili mercilerce desteklenmesi ve teşvik edilmesi gerekliliği önerilmiştir. 

References

  • Referans1: Aktaş, M.T. & Özsoy, C.E. (2015). Bilgi Toplumunun Mesleki Eğitim Paradigması ve Türkiye Ekonomisine Potansiyel Katkılar, Electronic Journal of Vocational College,. 5 (5), 130-138.
  • Referans2: Arıkan, E., Sürücü, Ö.A. & Arman, A. (2018). Yükseköğretim Kurumlarındaki Eğitim Mutfaklarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (2), 592-601.
  • Referans3:Aymankuy, Y. & Demirbulat, Ö. (2017). Türkiye'de lisans Düzeyindeki Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Programlarının Durum Analizi, Editörler: D. Bozok, C. Avcıkurt, M. Doğdubay, M. Sarıoğlan ve G. Girgin, Gastronomi Üzerine Araştırmalar, s. 223-236, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Referans4:Bacak, T. & Yiğit, S. (2018, 20-22 Eylül). Gastronomi Eğitiminde Profesyonel Mutfak Okullarının Etkisi: İstanbul Mutfak Sanatları Akademisi (MSA) Üzerine Bir Araştırma. International Gastronomy Tourism Studies Congress- Kocaeli University, Kocaeli.
  • Referans5:Baum, T. (2015). Human Resources In Tourism: Still Waiting For Change? – Reprise, Tourism Management, 50, 204-212.
  • Referans6:Birdir, K. & Kılıçhan, R. (2013, 05-08 Aralık). Mutfak Şeflerinin Mesleki Eğitim Düzeyleri Ve Yaşadıkları Eğitim Problemlerinin Tespitine Yönelik Bir Çalışma, 14. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, s. 615-635, 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri.
  • Referans7:Brookes, M. S. (2004) Culinary Taste: The Influence of Commercial Operators (We are What We Eat, or What We are Persuaded to Eat?) Donald Sloan (Ed. ), Culinary Taste: Consumer Behaviour in the International Restaurant Sector, Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. pp. 109-131,
  • Referans8:Böyükyılmaz, S. (2006). Turizm Otelcilik Meslek Lisesi Mezunu Mutfak Elemanlarının Yeterliği Konusunda İşverenlerin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Referans9:Cafoğlu, Z. & D. Somuncuoğlu. (2000). Global Values in Education and Character Education, Erişim Tarihi: 10.01.2019, Erişim Adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED449449.pdf
  • Referans10:Carrier, P.J. (1999). Qualitative Study of The Validation of Topics And Competencies in The Mise-En-Place Culinary Skills Training Program, Unpublished Master’s Thesis, The Graduate College University of Wisconsin-Stout.
  • Referans11:Çemrek, F. & Yılmaz, H. (2010). Turizm ve Otel İşletmeciliği ile Aşçılık Programı Öğrencilerinin "Uygulamalı Mutfak Dersleri" Hakkında Tutum ve Düşüncelerini Ölçmeye Yönelik Bir Uygulama, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (2), 203-220.
  • Referans12:Edens, D. (2011). Predictors of Culinary Students’ Satisfaction With Learning, Journal of Hospitality & Tourism Education, 23 (3), 5-15.
  • Referans13:Fırat, Z. (1997). A.O.T.M.L Staj Faaliyetlerinin Organizasyonu Sektörün Beklentileri Ve Öğrencilerin Tatmin Düzeyinin Ölçülmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Referans14:Göktürk, İ.E., Aktaş M.A. & Göktürk, Ü. (2013). Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokullarının Eğitim Sürecinde; Uygulama Açısından Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges, UMYOS Özel Sayı, 3 (4), 1-8.
  • Referans15:Gömeç, İ. (1995). Otel İşletmelerinin Beklentilerine Göre Otelcilik Okulları Mutfak Bölümü Öğrencilerinin Mesleki Eğitimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Referans16:Görkem, O. (2011). Ulusal Aşçılık Meslek Standardı Çerçevesinde Mutfak Eğitimi Yeterliği: Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Referans17:Harbalıoğlu, M. & Ünal, İ. (2014). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi: Ön Lisans Düzeyinde Bir Uygulama, Turizm Akademik Dergisi, 1 (1), 57-67.
  • Referans18:Hegarty, J.A. (2011). Achieving Excellence By Means of Critical Reflection and Cultural Imagination In Culinary Arts and Gastronomy Education, Journal of Culinary Science & Technology, 9 (2), 55-65.
  • Referans19:Hergüner, G., Arslan, S. & Dündar, H. (2002). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersini Algılama Düzeyleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) 11, 44-58.
  • Referans20:Hertzman, J.L. & Stefanelli, J.M. (2008). Developing Quality Indicators For Associate Degree Culinary Arts Programs: A Survey of Educators and Industry Chefs, Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 9 (2), 135-158.
  • Referans21:Hertzman, J.L. & Maas, J. (2012). The Value of Culinary Education: Evaluating Educational Costs, Job Placement Outcomes, and Satisfaction With Value of Associate Degree Culinary and Baking Arts Program Graduates, Journal of Culinary Science & Technology, 10 (1), 53–74.
  • Referans22:Hughes, M.H. (2003). Culinary Professional Training: Measurement of Nutrition Knowledge Among Culinary Students Enrolled in a Southeastern Culinary Arts Institute, Unpublished Ph.Doctorial Thesis, University of Alabama.
  • Referans23:Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Applied Multivariate Statistical Techniques, Asil Publishing: Ankara.
  • Referans24:Kurnaz, A., Kurnaz, H.A. & Kılıç, B. (2014). Önlisans Düzeyinde Eğitim Alan Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarının Belirlenmesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 41-61.
  • Referans25:Kurnaz, A., Babür T.E. ve Kurnaz, H.A. (2018). Gastronomi Eğitiminde Bir Sosyal Sorumluluk Projesi Örneği: Mengen Ulusal Aşçılık Kampı, OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (8), 504-520.
  • Referans26:Morkoç, D.K. & Doğan, M. (2014). Meslek Yüksekokulu Mezunu Çalışanların Mesleki Eğitime Yönelik Görüşleri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği, Electronic Journal of Vocational Colleges, 4 (4), 112-121.
  • Referans27:Müller, K.F., Van Leeuwen, D., Mandabach, K. & Harrington, R.J. (2009). The Effectiveness of Culinary Curricula: A Case Study, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 21 (2), 167–178.
  • Referans28:Olcay, A. (2008). Türk Turizminde Eğitimin Önemi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2), 383-390.
  • Referans29:Öztürk, Y. & Görkem, O. (2011). Mutfak Dalı Öğrencilerinin Mesleki Yeterliklerinin Değerlendirilmesi: Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 69-89.
  • Referans30:Raybould, M. & Wilkins, H. (2006). Generic Skills For Hospitality Management: A Comparative Study of Management Expectations and Student Perceptions, Journal of Hospitality and Tourism Management, 13 (2), 177-188.
  • Referans31:Richard, M., Woodhouse, A., Heptinstall, T. & Camp, J. (2013). Why Use Design Methodology in Culinary Arts Education?, Hospitality & Society, 3 (3), 239-260.
  • Referans32:Santich, B. (2004). Hospitality and Gastronomy: Natural Allies, Lashlety, Conrad (Ed.), Hospitality A Social Lens, (47-59). Elsevier,.London.
  • Referans33:Santich, B. (2007). The Study of Gastronomy: A Catalyst For Cultural Understanding, The International Journal of The Humanities, 5 (6), 53-58.
  • Referans34:Su, S. (1999), Konaklama Sektöründe Çalışan Personelin Sorunları ve Çözüm Önerileri, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik A.B.D., Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Referans35:Şahin, T. & Arman, A. (2014). Ön Lisans Seviyesinde Aşçılık Eğitimini Tercih Etme Nedenlerinin Değerlendirilmesi, Akademik Bakış Dergisi, 41, 1-12.
  • Referans36:Tayfun, A., Ülker, M., Gökçe, Y., Tengilimoğlu, E., Sürücü, Ç. & Durmaz, M. (2018). Turizm Alanında Yiyecek ve İçecek İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (2), 523-547.
  • Referans37:Thibodeaux, W.R. (2012). The Practical Side of Culinary Arts Education: The Role of Social Ability and Durable Knowledge in Culinary Arts Externships, University of New Orleans Theses and Dissertations.
  • Referans38:Ural, A. & Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Referans39:URL-1 (2019). Ulusal Aşçılık Kampı, Erişim Tarihi: 15.01.2019, Erişim Adresi: http://ascilikkampi.com/altsayfalar,6.html
  • Referans40:Ünlüönen, K. & Boylu, Y. (2005). Türkiye’de Yükseköğretim Düzeyinde Turizm Eğitimindeki Gelişmelerin Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (12), 11-32.
  • Referans41:Ünlüönen, K., Temizkan, R. & Gharamaleki, M.R.E. (2010). Turizm işletmeciliği öğretmenlik programlarının öğrenci beklentileri ve algılamaları açısından karşılaştırılması (1998-1999, 2003-2004 ve 2008-2009 öğretim yılları), Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 144- 159.
  • Referans42:Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Referans43:Yen, C.L., Cooper, C.A. & Murrmann, S. (2011). Culinary Graduates Career Decisions and Expectations, Erişim Tarihi:15.07.2013 Erişim Adresi: http://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1097&context=gradconf_hospitality.
  • Referans44:Zengin, B. & Kırmızı, A. (2017). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Uygulama Eğitiminde Karşılaştıkları Sorunları ve Çözüm Önerileri: Gazi Üniversitesi Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (48), 564-582.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Ümit Sormaz 0000-0001-7514-1500

Adem Arman This is me 0000-0003-3999-3751

Özkan Erdem This is me 0000-0003-0234-2218

Publication Date June 16, 2020
Submission Date February 25, 2019
Acceptance Date June 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Sormaz, Ü., Arman, A., & Erdem, Ö. (2020). Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 209-223.
AMA Sormaz Ü, Arman A, Erdem Ö. Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği. Turizm Akademik Dergisi. June 2020;7(1):209-223.
Chicago Sormaz, Ümit, Adem Arman, and Özkan Erdem. “Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi Ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği”. Turizm Akademik Dergisi 7, no. 1 (June 2020): 209-23.
EndNote Sormaz Ü, Arman A, Erdem Ö (June 1, 2020) Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği. Turizm Akademik Dergisi 7 1 209–223.
IEEE Ü. Sormaz, A. Arman, and Ö. Erdem, “Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 209–223, 2020.
ISNAD Sormaz, Ümit et al. “Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi Ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği”. Turizm Akademik Dergisi 7/1 (June 2020), 209-223.
JAMA Sormaz Ü, Arman A, Erdem Ö. Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7:209–223.
MLA Sormaz, Ümit et al. “Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi Ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 7, no. 1, 2020, pp. 209-23.
Vancouver Sormaz Ü, Arman A, Erdem Ö. Uygulamalı Mutfak Eğitimi Organizasyonlarının Öğrencilerin Mutfak Bilgi ve Beceri Düzeyine Etkisi: Ulusal Aşçılık Kampı Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7(1):209-23.