Ülkelerin gelişmişlik düzeyinin önemli göstergelerinden biri olarak kabul edilen mesleki eğitim, özellikle son yıllarda ülkemizde eğitim otoriteleri tarafından önem verilerek geliştirilmeye ve ilerletilmeye çalışılmaktadır. Turizm, bir hizmet endüstrisi olup çalışanlarının uygulamalarda yeterli olmasını gerektirmektedir. Bu açıdan, turizm eğitimi veren kurumların eğitim alan bireylere sektörün talep ve ihtiyaçları doğrultusunda yeterli düzeyde eğitimci kadrosu ve atölye donanımı ile uygulama eğitimini vermesi gereklidir. Ancak yapılan araştırmalarda; sektör temsilcilerinin sektöre katılan öğrencilerden uygulamalar noktasında memnun kalmadıkları ve uygulama eğitimlerinin çeşitli faaliyetler ile desteklenmesini önerdiği vurgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı; uygulamalı mutfak eğitimi organizasyonlarının öğrencilerin mutfak bilgi ve beceri düzeyine etkisini ölçmektir. Bu amaçla IV. Ulusal Aşçılık Kampı’na katılan öğrenciler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Etkinliğe katılan öğrencilerden çalışmaya katılmaya gönüllü olanlara anket uygulanmış ve elde edilen veriler istatistik programında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda; Ulusal Aşçılık Kampı eğitimine katılan aşçılık öğrencileri ile gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin eğitim sonrasında teorik bilgi ve uygulama beceri düzeylerini arttırdığı belirlenmiş, bu ve buna benzer mutfak eğitimi organizasyonlarının sayısının ve niteliğinin artması, bunun için ise yetkili mercilerce desteklenmesi ve teşvik edilmesi gerekliliği önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |