Research Article
BibTex RIS Cite

Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 45 - 59, 15.06.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı, yerel halkın destinasyona yönelik imaj algısının turizme verdiği desteğe olan etkisini belirlemektir. Bu kapsamda, destinasyon imajını oluşturan unsurlardan hangilerinin yerel halk için önemli olduğu ve unsurların hangilerinin yerel halkın turizme verdiği destekte itici güç oluşturduğu ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte yerel halkın destinasyona yönelik “imkanlar”, “fiziksel görünüş” ve “sosyal çevre” algısının turizme verdiği destek üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın verileri Erzurum ilinde ikamet eden 401 kişiden elde edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri belirleyebilmek maksadıyla korelasyon analizi, etkileşimi belirleyebilmek için regresyon analizi yapılmıştır. Uygulanan korelasyon ve regresyon analizlerinde destinasyon imajı boyutlarından “fiziksel görünüş” ve “sosyal çevre” ile yerel halkın turizme verdiği destek arasında pozitif ve anlamlı ilişki ve etki saptanmıştır ancak destinasyon imajının “imkanlar” boyutu ile yerel halkın turizme verdiği destek arasında herhangi bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • Ahipaşaoğlu, H. S. (1997). Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması- Yönetimi ve Rehberliğin Meslek Olarak Seçilmesinin Nedenleri Üzerine Bir Uygulama. Ankara: Varol Matbaası.
  • Alp, T. ve İçöz O. (1994). Ege Bölgesi Turizminin Sektörel Analizi ve Gelişme Stratejileri, İzmir: EİAD.
  • Anand, P., Holbrook, M. ve Stephens, D. (1988). The Formation Of Affective Judgments: The Cognitive–Affective Model Versus The Independence Hypothesis. Journal of Consumer Research, 15: 386–391.
  • Avcıkurt, Cevdet. (2003). Turizm Sosyolojisi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bahar, O. & Kozak, M. (2005). Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baloglu, S. ve Bringberg, D. (1997). Affective Image Of Tourism Destinations. Journal Of Travel Research, 35(4): 11–15.
  • Baloğlu, S. ve McCleary, K. W. (1999). A Model Of Destination Image Formation. Annals Of Tourism Research, 26 (4), 868-897.
  • Baloğlu, Ş. ve Mangaloğlu, M. (2001). Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece and Italy As Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents. Tourism Management, 22 (1), 1-9.
  • Beerli, A. ve Martin, J. D. (2004). Tourists’ Characteristics And The Perceived Image Of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis—A Case Study Of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25: 623–636.
  • Bigne, J. E., Sanchez, M. I., Sanchez J. (2001). Tourism Image, Evaluation Variables And After Purchase Behaviour: Inter-Relationship. Tourism Management, 22: 607–616.
  • Blumberg, K. (2005). Tourism Destination Marketing – A Tool For Destination Management? A Case Study From Nelson/Tasman Region, New Zealand. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 10 (1).
  • Bonn, M. A., Joseph, S. M. ve Dai, M. (2005). International versus Domestic Visitors: An Examination Of Destination Image Perceptions. Journal of Travel Research, 43: 294-301.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing The Competitive Destination of The Future, Tourism Management, 21 (1), 97-116.
  • Buhalis, D. ve Fletcher, J. (1995). Environmental Impacts On Tourist Destinations: An Economic Analysis. In H. Cocossis And P. Nijkamp (Eds), Sustainable Tourism Development, 3–24.
  • Choi, J., G., Tkachenko, T.ve Sil, S. (2011). On the Destination Image of Korea by Russian Tourists. Tourism Management, 32, 193 - 194.
  • Coltman, M. M. (1989). Introduction to Travel & Tourism: An International Approach, USA: Van Nostrand Reinhold.
  • Colton, C. (1987). Leisure, Recreation: Tourism A Symbolic İnteractionism View. Annals Of Tourism Research, 14: 345-360.
  • Cooper, C. R. ve Hall, C. M. (2008). Contemporary Tourism An International Approach. Oxford, England: Butterworth-Heinemann.
  • Coshall, J. T. (2000). Measurement Of Tourists’ Images: The Repertory Grid Approach. Journal of Travel Research, 39: 85–9.
  • Çakmak, E. & Isaac, R., K. (2012). What Destination Marketers Can Learn From Their Visitors’ Blogs: An Image Analysis of Bethlehem, Palestine. Journal of Destination Marketing & Management, 1, 124 - 133.
  • Davidson, R. ve Maitland, R. (1997). Tourism Destinations. London: Hodder & Stoughton.
  • Dobni, D. ve Zinkhan G. M. (1990). In Search Of Brand Image: A Foundation Analysis. Advances in Consumer Research, 17: 110-119.
  • Dredge, D. ve Jenkins, J. (2007). Tourism Planning and Policy, Australia: John Wiley & Sons.
  • Ersun, N. ve Arslan K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31 (2), 229-248.
  • Gallarza, M. G., Saura I. G. ve Garcia H. C. (2002). Destination Image Towards A Conceptual Framework. Annals of Tourism Research, 29(1): 56-78.
  • Gee, C. Y., Makens, I. C. ve Choy D. J. L. (1989). The Travel Industry. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Goodrich, J. N. (1978). A New Approach To Image Analysis Through Multidimensional Scaling. Journal of Travel Research, 17(2), 2–7.
  • Güripek, E. (2013). Turizm Destinasyonlarının Rekabet Gücünün Artırılmasında Stratejik Destinasyon Yönetimi: Çeşme Alaçatı Destinasyonu Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Hall, C. M. (2000). Tourism Planning: Policies, Processes, Relationships. UK: Prentice Hall.
  • Hosany, S., Ekinci, Y., ve Uysal M. (2006). Destination Image And Destination Personality: An Application Of Branding Theories To Tourism Places, Journal Of Business Research, 59 (5), 638-642.
  • Hunt, J. D. (1975). Image As A Factor In Tourism Development. Journal Of Travel Research, 13 (3), 1–7.
  • İlban, O. (2007). Destinasyon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat Acentalarında Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kahraman, N. ve Türkay, O. (2004). Turizm ve Çevre, Ankara: Detay Yayıncılık. Kavacık, M., Zafer, S. ve İnal, M.E. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 39, 169-192.
  • King, B., Mcvey, M. ve Simmons, D. (2000). A Societal Marketing Approach To National Tourism Planing: Evidence From The South Pacific, Tourism Management, 21(4), 407-416.
  • Kotler, P. (1994). Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation And Control (8 Th. Ed.) Paramus, NJ: Prentice Hall İnternational.
  • Kotler, P., Bowen, J. T., ve Makens, J. C. (2010). Marketing For Hospitality And Tourism, Beşinci Baskı, USA: Pearson.
  • Kozak, M. (2003). Measuring Tourist Satisfaction With Multiple Desrination Attributes. Tourism Analysis. 7, 229-240.
  • Kunkel, J., H. ve Berry, L., L. (1968). A Behavioral Conception Of Retail Image. Journal Of Marketing, 32 October: 21- 27.
  • Lawson, F., And M. Baud-Bovy (1977). Tourism And Recreational Development. London: Architectural Press.
  • Leiper, N. (1995). Tourism Management. Melbourne: RMIT Press.
  • Leisen, B. (2000). Image Sementation: The Case Of A Tourism Destination, Journal Of Services Marketing, 15 (9), 51.
  • Leisen, B. (2001). Image Segmentation: The Case Of A Tourism Destination. Journal Of Services Marketing,15(1): 49-66.
  • Lertputtarak, S. (2012). “The Relationship Between Destination Image, Food Image, And Revisiting Pattaya, Thailand”. International Journal Of Business And Management, 7 (5), 111 - 122.
  • Mackay, K. J. ve Fesenmaier, D. R. (1997). Pictorial Element Of Destination Image Formation. Annals Of Tourism Research, 24(3): 537-565.
  • Milman, A. ve Pizam, A. (1995). The Role Of Awareness And Familiarity With A Destination: The Central Florida Case. Journal Of Travel Research, 33(3): 21–27.
  • O’Leary, S. ve Deegan, J. (2002). Peole, Pace, Place: Qualitative And Quantitative Images Of Ireland As A Tourism Destination In France. Journal Of Vacation Marketing, 9(3): 213-226.
  • Obenour, W., Lengfelder, J. ve Groves, D. (2004). The Development Of A Destination Through The Image Assessment Of Six Geographic Markets. Journal Of Vacation Marketing, 11(2): 107-119.
  • Öter, Z. ve Özdoğan, O., N. (2005). “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk- Efes Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (2), 127 - 138.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri İzmir İçin Bir Destinasyon Model Önerisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Pekyaman, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü: Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Prideaux, B. ve Cooper, C. (2002). Marketing And Destination Growth: A Symbiotic Relationship Or Simple Coincidence? Journal Of Vacation Marketing, 9 (1), 35-51.
  • Reilly, M. D. (1990). Free Elicitation Of Descriptive Adjectives For Tourism Image Assessment. Journal Of Travel Research, 28(4): 21–26.
  • Russel, J. ve Pratt, G. (1980). A Description Of Affective Quality Attributed To Environment. Journal Of Personality And Social Psychology, 38: 311–322.
  • Ryan, C. ve Cave, J. (2005). Structuring Destination Image: A Qualitative Approach. Journal Of Travel Research, 44: 143-150.
  • Scott, D. R., Schewe C. D. ve Frederick D. G. (1978). A Multi-Brand / Multi-Attribute Model Of Tourist State Choice. Journal Of Travel Research, Summer: 23-29.
  • Seitz, E., (1990). İmaj Reklamının Turizm Pazarlamasındaki Önemi, (Çev.: Ertekin, A.). Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1): 25-26.
  • Steenkamp, J. ve Wedel (1991). Segmenting Retail Markets On Store Image Using A Consumer- Based Methodology. Journal Of Retailing, 67 (3): 300- 320.
  • Stern, E. ve Krakover, S. (1993). The Formation Of A Composite Urban Image. Geographical Analysis, 25: 130–146.
  • Stylidis, D., Biran, A., Sit, J. ve Szivas, E., M. (2014). Residents' Support For Tourism Development: The Role Of Residents' Place Image And Perceived Tourism Impacts. Tourism Management, 45, 260-274.
  • Telisman-Kosuta, R. (1989). Tourist Destination Image. In The Tourism Marketing And Management Handbook, Edited By S. Witt And L. Moutinho. London: Prentice Hall, 555-561. Tezcan, Mahmut (1987). Erzurum Kültürü ve Kişiliği. Tarihi Akış İçinde Erzurum Sempozyumu, Erzurum: 11-14 Mart 1987.
  • Tosun, C. ve Jenkins, C. L. (1996). Regional Planning Approaches To Tourism Development: The Case Of Turkey. Tourism Management. 17 (7), 519-531.
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Erişim Tarihi: 03 Aralık 2019, https://sozluk.gov.tr/
  • Türkiye Turizm Stratejisi 2023, (2007). Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Usta, Ö. (2008). Turizm, Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Üner, M. M., Güçer, E. ve Taşçı, A. (2006). Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2): 189-201.
  • Yaraşlı, G. K. (2007). Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 45 - 59, 15.06.2021

Abstract

References

  • Ahipaşaoğlu, H. S. (1997). Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması- Yönetimi ve Rehberliğin Meslek Olarak Seçilmesinin Nedenleri Üzerine Bir Uygulama. Ankara: Varol Matbaası.
  • Alp, T. ve İçöz O. (1994). Ege Bölgesi Turizminin Sektörel Analizi ve Gelişme Stratejileri, İzmir: EİAD.
  • Anand, P., Holbrook, M. ve Stephens, D. (1988). The Formation Of Affective Judgments: The Cognitive–Affective Model Versus The Independence Hypothesis. Journal of Consumer Research, 15: 386–391.
  • Avcıkurt, Cevdet. (2003). Turizm Sosyolojisi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bahar, O. & Kozak, M. (2005). Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baloglu, S. ve Bringberg, D. (1997). Affective Image Of Tourism Destinations. Journal Of Travel Research, 35(4): 11–15.
  • Baloğlu, S. ve McCleary, K. W. (1999). A Model Of Destination Image Formation. Annals Of Tourism Research, 26 (4), 868-897.
  • Baloğlu, Ş. ve Mangaloğlu, M. (2001). Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece and Italy As Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents. Tourism Management, 22 (1), 1-9.
  • Beerli, A. ve Martin, J. D. (2004). Tourists’ Characteristics And The Perceived Image Of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis—A Case Study Of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25: 623–636.
  • Bigne, J. E., Sanchez, M. I., Sanchez J. (2001). Tourism Image, Evaluation Variables And After Purchase Behaviour: Inter-Relationship. Tourism Management, 22: 607–616.
  • Blumberg, K. (2005). Tourism Destination Marketing – A Tool For Destination Management? A Case Study From Nelson/Tasman Region, New Zealand. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 10 (1).
  • Bonn, M. A., Joseph, S. M. ve Dai, M. (2005). International versus Domestic Visitors: An Examination Of Destination Image Perceptions. Journal of Travel Research, 43: 294-301.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing The Competitive Destination of The Future, Tourism Management, 21 (1), 97-116.
  • Buhalis, D. ve Fletcher, J. (1995). Environmental Impacts On Tourist Destinations: An Economic Analysis. In H. Cocossis And P. Nijkamp (Eds), Sustainable Tourism Development, 3–24.
  • Choi, J., G., Tkachenko, T.ve Sil, S. (2011). On the Destination Image of Korea by Russian Tourists. Tourism Management, 32, 193 - 194.
  • Coltman, M. M. (1989). Introduction to Travel & Tourism: An International Approach, USA: Van Nostrand Reinhold.
  • Colton, C. (1987). Leisure, Recreation: Tourism A Symbolic İnteractionism View. Annals Of Tourism Research, 14: 345-360.
  • Cooper, C. R. ve Hall, C. M. (2008). Contemporary Tourism An International Approach. Oxford, England: Butterworth-Heinemann.
  • Coshall, J. T. (2000). Measurement Of Tourists’ Images: The Repertory Grid Approach. Journal of Travel Research, 39: 85–9.
  • Çakmak, E. & Isaac, R., K. (2012). What Destination Marketers Can Learn From Their Visitors’ Blogs: An Image Analysis of Bethlehem, Palestine. Journal of Destination Marketing & Management, 1, 124 - 133.
  • Davidson, R. ve Maitland, R. (1997). Tourism Destinations. London: Hodder & Stoughton.
  • Dobni, D. ve Zinkhan G. M. (1990). In Search Of Brand Image: A Foundation Analysis. Advances in Consumer Research, 17: 110-119.
  • Dredge, D. ve Jenkins, J. (2007). Tourism Planning and Policy, Australia: John Wiley & Sons.
  • Ersun, N. ve Arslan K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31 (2), 229-248.
  • Gallarza, M. G., Saura I. G. ve Garcia H. C. (2002). Destination Image Towards A Conceptual Framework. Annals of Tourism Research, 29(1): 56-78.
  • Gee, C. Y., Makens, I. C. ve Choy D. J. L. (1989). The Travel Industry. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Goodrich, J. N. (1978). A New Approach To Image Analysis Through Multidimensional Scaling. Journal of Travel Research, 17(2), 2–7.
  • Güripek, E. (2013). Turizm Destinasyonlarının Rekabet Gücünün Artırılmasında Stratejik Destinasyon Yönetimi: Çeşme Alaçatı Destinasyonu Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Hall, C. M. (2000). Tourism Planning: Policies, Processes, Relationships. UK: Prentice Hall.
  • Hosany, S., Ekinci, Y., ve Uysal M. (2006). Destination Image And Destination Personality: An Application Of Branding Theories To Tourism Places, Journal Of Business Research, 59 (5), 638-642.
  • Hunt, J. D. (1975). Image As A Factor In Tourism Development. Journal Of Travel Research, 13 (3), 1–7.
  • İlban, O. (2007). Destinasyon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat Acentalarında Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kahraman, N. ve Türkay, O. (2004). Turizm ve Çevre, Ankara: Detay Yayıncılık. Kavacık, M., Zafer, S. ve İnal, M.E. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 39, 169-192.
  • King, B., Mcvey, M. ve Simmons, D. (2000). A Societal Marketing Approach To National Tourism Planing: Evidence From The South Pacific, Tourism Management, 21(4), 407-416.
  • Kotler, P. (1994). Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation And Control (8 Th. Ed.) Paramus, NJ: Prentice Hall İnternational.
  • Kotler, P., Bowen, J. T., ve Makens, J. C. (2010). Marketing For Hospitality And Tourism, Beşinci Baskı, USA: Pearson.
  • Kozak, M. (2003). Measuring Tourist Satisfaction With Multiple Desrination Attributes. Tourism Analysis. 7, 229-240.
  • Kunkel, J., H. ve Berry, L., L. (1968). A Behavioral Conception Of Retail Image. Journal Of Marketing, 32 October: 21- 27.
  • Lawson, F., And M. Baud-Bovy (1977). Tourism And Recreational Development. London: Architectural Press.
  • Leiper, N. (1995). Tourism Management. Melbourne: RMIT Press.
  • Leisen, B. (2000). Image Sementation: The Case Of A Tourism Destination, Journal Of Services Marketing, 15 (9), 51.
  • Leisen, B. (2001). Image Segmentation: The Case Of A Tourism Destination. Journal Of Services Marketing,15(1): 49-66.
  • Lertputtarak, S. (2012). “The Relationship Between Destination Image, Food Image, And Revisiting Pattaya, Thailand”. International Journal Of Business And Management, 7 (5), 111 - 122.
  • Mackay, K. J. ve Fesenmaier, D. R. (1997). Pictorial Element Of Destination Image Formation. Annals Of Tourism Research, 24(3): 537-565.
  • Milman, A. ve Pizam, A. (1995). The Role Of Awareness And Familiarity With A Destination: The Central Florida Case. Journal Of Travel Research, 33(3): 21–27.
  • O’Leary, S. ve Deegan, J. (2002). Peole, Pace, Place: Qualitative And Quantitative Images Of Ireland As A Tourism Destination In France. Journal Of Vacation Marketing, 9(3): 213-226.
  • Obenour, W., Lengfelder, J. ve Groves, D. (2004). The Development Of A Destination Through The Image Assessment Of Six Geographic Markets. Journal Of Vacation Marketing, 11(2): 107-119.
  • Öter, Z. ve Özdoğan, O., N. (2005). “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk- Efes Örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (2), 127 - 138.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri İzmir İçin Bir Destinasyon Model Önerisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Pekyaman, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü: Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Prideaux, B. ve Cooper, C. (2002). Marketing And Destination Growth: A Symbiotic Relationship Or Simple Coincidence? Journal Of Vacation Marketing, 9 (1), 35-51.
  • Reilly, M. D. (1990). Free Elicitation Of Descriptive Adjectives For Tourism Image Assessment. Journal Of Travel Research, 28(4): 21–26.
  • Russel, J. ve Pratt, G. (1980). A Description Of Affective Quality Attributed To Environment. Journal Of Personality And Social Psychology, 38: 311–322.
  • Ryan, C. ve Cave, J. (2005). Structuring Destination Image: A Qualitative Approach. Journal Of Travel Research, 44: 143-150.
  • Scott, D. R., Schewe C. D. ve Frederick D. G. (1978). A Multi-Brand / Multi-Attribute Model Of Tourist State Choice. Journal Of Travel Research, Summer: 23-29.
  • Seitz, E., (1990). İmaj Reklamının Turizm Pazarlamasındaki Önemi, (Çev.: Ertekin, A.). Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1): 25-26.
  • Steenkamp, J. ve Wedel (1991). Segmenting Retail Markets On Store Image Using A Consumer- Based Methodology. Journal Of Retailing, 67 (3): 300- 320.
  • Stern, E. ve Krakover, S. (1993). The Formation Of A Composite Urban Image. Geographical Analysis, 25: 130–146.
  • Stylidis, D., Biran, A., Sit, J. ve Szivas, E., M. (2014). Residents' Support For Tourism Development: The Role Of Residents' Place Image And Perceived Tourism Impacts. Tourism Management, 45, 260-274.
  • Telisman-Kosuta, R. (1989). Tourist Destination Image. In The Tourism Marketing And Management Handbook, Edited By S. Witt And L. Moutinho. London: Prentice Hall, 555-561. Tezcan, Mahmut (1987). Erzurum Kültürü ve Kişiliği. Tarihi Akış İçinde Erzurum Sempozyumu, Erzurum: 11-14 Mart 1987.
  • Tosun, C. ve Jenkins, C. L. (1996). Regional Planning Approaches To Tourism Development: The Case Of Turkey. Tourism Management. 17 (7), 519-531.
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Erişim Tarihi: 03 Aralık 2019, https://sozluk.gov.tr/
  • Türkiye Turizm Stratejisi 2023, (2007). Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Usta, Ö. (2008). Turizm, Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Üner, M. M., Güçer, E. ve Taşçı, A. (2006). Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2): 189-201.
  • Yaraşlı, G. K. (2007). Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
There are 67 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

İlker Türkeri 0000-0002-2245-8499

Salim Akyürek 0000-0001-9763-9633

Publication Date June 15, 2021
Submission Date July 24, 2020
Acceptance Date May 17, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Türkeri, İ., & Akyürek, S. (2021). Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki. Turizm Akademik Dergisi, 8(1), 45-59.
AMA Türkeri İ, Akyürek S. Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki. Turizm Akademik Dergisi. June 2021;8(1):45-59.
Chicago Türkeri, İlker, and Salim Akyürek. “Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı Ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki”. Turizm Akademik Dergisi 8, no. 1 (June 2021): 45-59.
EndNote Türkeri İ, Akyürek S (June 1, 2021) Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki. Turizm Akademik Dergisi 8 1 45–59.
IEEE İ. Türkeri and S. Akyürek, “Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 45–59, 2021.
ISNAD Türkeri, İlker - Akyürek, Salim. “Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı Ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki”. Turizm Akademik Dergisi 8/1 (June 2021), 45-59.
JAMA Türkeri İ, Akyürek S. Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki. Turizm Akademik Dergisi. 2021;8:45–59.
MLA Türkeri, İlker and Salim Akyürek. “Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı Ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 8, no. 1, 2021, pp. 45-59.
Vancouver Türkeri İ, Akyürek S. Yerel Halkın Destinasyon İmajı Algısı ile Turizm Gelişimine Verdiği Destek Arasındaki İlişki. Turizm Akademik Dergisi. 2021;8(1):45-59.