Dergi etki faktörü ve citesore değeri, bir dergiye ait yayınların diğer çalışmalarda ne oranda kaynak gösterildiği ile ilişkilidir. Etki faktörü ve citescore değeri, dergilerin rekabet durumu hakkında bilgi verip, akademik değerlendirmeler için kullanılmaktadır. Bu çalışmada da turizm alanında belli bir seviyeye ulaşmış dergilerin, 2019 yılına ait citescore ve dergi etki faktörlerinin tespit edilerek turizm alanındaki araştırmacılara dergi seçiminde kolaylık tanıması amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında turizm alanında yayın yapan dergilerin tamamına ulaşmak imkan dahilinde olmadığından örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Kolayda örnekleme yöntemiyle Sobiad, Web of Science, Science Direct, Scopus ve Ulakbim veri tabanında yer alan turizm alanındaki dergiler, dergi etki faktörü ve citescore değerleri üzerinden incelenmiş ve yorumlanmıştır. Toplamda 97 derginin incelendiği bu çalışmada, tarandığı tüm veri tabanlarında en yüksek etki faktörüne sahip dergilerin Tourism Management ve International Journal of Hospitality Management olduğu tespit edilmiştir. Citescore sıralamasında da yine en yüksek değere sahip derginin Tourism Management olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında yüksek etki faktörüne sahip dergilerin yayınları incelendiğinde ise derleme çalışmalarının, araştırma çalışmalarına kıyasla daha az yer tuttuğu bu sebeple bilinenin aksine araştırma çalışmalarının dergi etki faktörünü olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2021 |
Submission Date | February 2, 2021 |
Acceptance Date | May 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |