Bu çalışmada, dönüşümsel öğrenme teorisi ve odak grup tartışmaları kullanılarak Kovid-19 pandemisi ile birlikte önemli sorunlarla karşılaşan otelcilik endüstrisinde örgütsel kaynakların dönüşümü irdelenmektedir. Bu bağlamda otel endüstrisi için pandeminin etkileri neticesinde dönüştürülmesi gereken üç temel örgütsel kaynak (fiziksel kaynaklar, insan kaynakları ve finansal kaynaklar) ve 10 boyut tanımlanmaktadır. Bu boyutlar otel işletmecilerinin organizasyonlarını yeni normal’e dönüştürürken ortaya koydukları reaksiyonları ifade etmektedir. Bu çalışmada, sektör profesyonellerinin gösterdikleri reaksiyonları temel alarak, örgütsel kaynakların yeni bir özelliğini (dönüştürülebilirlik) ortaya atan bir model önerilmektedir. Bu araştırma acil bir dönüşüm ihtiyacını ortaya koyan pandemi sonrası kaynakların dönüştürülebilirlik özelliğini araştırarak mevcut alanyazına anlamlı bir katkı ortaya koymaktadır. Otel dönüşüm modeli ileriki araştırmalar için bir kaynak teşkil etmekte ve dönüşümsel uygulamaların geliştirilmesi ve yönetilmesi için yeni araştırmalara çağrı yapmaktadır.
Drawing on the transformative learning theory and focus group discussions, this study investigates the transformation of organizational resources in the hotel industry facing numerous challenges with the advent of the COVID-19 pandemic. This paper identifies three basic internal resources of hotel organizations, namely, physical resources, human resources, and financial resources, which should be transformed because of the detrimental influences of the recent pandemic and proposes ten components under these three transformed resources. These components display how hotel practitioners reacted to the pandemic by transforming their organizations into the new normal. Using these transformative reactions, this study develops a conceptual framework, which proposes a new attribute “transformability” for the resources. This research makes a contribution to fulfil a knowledge void by investigating the context of the pandemic in which an urgent need for a transformative approach and expansion of resource attributes emerged. The hotel transformation framework provides a conceptual foundation for further investigation and calls more research for redesigning and managing transformative practices.
Transformation transformative learning focus group organizational resources hotel industry COVID-19
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Submission Date | October 26, 2021 |
Acceptance Date | November 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |