Bu
çalışmanın amacı, marka imajının tutumsal marka sadakatine olan etkisini
belirlemektir. Araştırmanın evrenini Bingöl’de yer alan işletme belgeli ve
belediye belgeli tesislerde konaklayan otel müşterileri oluşturmaktadır.
Kolayda örneklem yöntemiyle 272 kişiye ulaşılmış olup, kullanılan ölçeklerin
geçerlilik ve güvenilirliği test edilmiştir. Araştırma bulgularında, araştırma
amacına uygun olarak oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Hipotezler
korelasyon ve yol analizi ile incelenmiş olup, elde edilen bulgular bu kapsamda
yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre marka imajının; tutumsal marka
sadakati boyutlarından bilişsel, duygusal ve çabasal boyutlara etkisi olduğu
görülmektedir. Ayrıca, marka imajı ve bilişsel, duygusal ve çabasal marka
sadakati arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | June 20, 2019 |
Acceptance Date | June 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Articles published by Tourism and Recreation are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence