Bu
çalışmanın amacı, marka imajının tutumsal marka sadakatine olan etkisini
belirlemektir. Araştırmanın evrenini Bingöl’de yer alan işletme belgeli ve
belediye belgeli tesislerde konaklayan otel müşterileri oluşturmaktadır.
Kolayda örneklem yöntemiyle 272 kişiye ulaşılmış olup, kullanılan ölçeklerin
geçerlilik ve güvenilirliği test edilmiştir. Araştırma bulgularında, araştırma
amacına uygun olarak oluşturulan hipotezler test edilmiştir. Hipotezler
korelasyon ve yol analizi ile incelenmiş olup, elde edilen bulgular bu kapsamda
yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre marka imajının; tutumsal marka
sadakati boyutlarından bilişsel, duygusal ve çabasal boyutlara etkisi olduğu
görülmektedir. Ayrıca, marka imajı ve bilişsel, duygusal ve çabasal marka
sadakati arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur.
Marka imajı Tutumsal marka sadakati Tutumsal marka sadakati boyutları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.