Dijitalleşme sürecinde yaşanan gelişmeler internet tabanlı birçok uygulamanın kullanılmasına imkân sağlamıştır. Bu araştırmanın temel amacı, ChatGPT ve ZekAI yapay zekâ uygulamalarını kullanarak espor turizmi araştırmalarının evrimini, mevcut durumunu ve gelecekteki yönelimlerini belirlemektir. Espor turizmi araştırmalarının incelenmesi için Shin ve Kang (2023) tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme soruları uyarlama yapılarak kullanılmıştır. Görüşme soruları, her iki yapay zekâ uygulamasına farklı tarihlerde sorularak karşılaştırma yapılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi için nitel veri analizine yönelik yazılım olan MAXQDA programı kullanılmıştır. Yapılan tematik analiz sonuçlarına göre, iki yapay zekâ uygulamasının verdiği yanıtlar arasında birtakım farklılıklar tespit edilmiştir. Bulgular incelendiğinde, espor turizmi araştırmalarının evrimi noktasında ZekAI dört çalışma konusu ortaya koyarken, ChatGPT’nin yedi çalışma konusu ortaya koyduğu belirlenmiştir. Espor turizmi araştırmalarının mevcut durumuna bakıldığında, her iki yapay zekâ uygulamasının da espor turizmi araştırmalarının diğer akademik alanlardaki araştırmalar gibi disiplinlerarası bir yaklaşım benimsediğini ve araştırmalarda kullanılan yöntemlerin benzerlik içerdiğini öne sürmüştür. Espor turizmi araştırmalarının gelecekteki yönelimlerine ilişkin bulgularda ise ZekAI üç araştırma önerisi ortaya koyarken, ChatGPT’nin altı araştırma önerisi ortaya koyduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgularda, ChatGPT’nin güncel kaynakları da taradığı ve ZekAI’ye kıyasla daha uzun yanıtlar verdiği tespit edilmiştir. Sonuçlar, espor turizminin ekonomik, sosyal ve kültürel boyutlarının giderek daha fazla önem kazandığını ortaya koymaktadır.
Developments in the digitalization process have enabled the use of many internet-based applications. The main purpose of this research is to determine the evolution, current status and future directions of esports tourism research using ChatGPT and ZekAI artificial intelligence applications. Semi-structured interview questions created by Shin and Kang (2023) were adapted and used to examine esports tourism research. The interview questions were asked to both artificial intelligence applications on different dates and a comparison was made. MAXQDA, a software for qualitative data analysis, was used to analyze the data obtained. According to the results of the thematic analysis, some differences were found between the responses of the two artificial intelligence applications. When the findings were analyzed, it was determined that ZekAI displayed four study topics on the evolution of esports tourism research, while ChatGPT revealed seven study topics. Considering the current state of esports tourism research, both artificial intelligence applications suggested that esports tourism research adopts an interdisciplinary approach like research in other academic fields and the methods used in research are similar. In the findings regarding the future directions of esports tourism research, it was determined that ZekAI put forward three research proposals, while ChatGPT put forward six research proposals. In the findings, it was found that ChatGPT also scanned current sources and gave longer responses compared to ZekAI. The results expose that the economic, social and cultural dimensions of esports tourism are becoming increasingly important.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Recreation Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | July 17, 2024 |
Acceptance Date | December 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |
Articles published by Tourism and Recreation are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence