Girişimcilik; en temel ve genel ifade ile risk alarak kâr etme amacı taşıyan ve bu yönde işe atılan kişinin yaptığı tüm aktivite ve atılımlardır. Girişimcilik insanlık tarihinde çok eski zamanlara kadar dayanmaktadır. Ancak Girişimcilik Sanayi Devrimi ve sonrasında daha fazla ivme kazanmıştır. Bu dönemde ivme kazanan başka bir alan ise Sosyal Hizmet alanıdır. Birbirine paralel olarak yükselişe geçen bu iki kavramın kesiştiği nokta ise Sosyal Girişimcilik kavramıdır. Sosyal Girişimcilik kavramını açıklamak için birçok tanım olsa da genel bir ifade ile kâr amacı güdülmeden, topluma fayda sağlamayı amaçlayan, inovatif yaklaşımlar olarak tanımlanmaktadır. Bu tanım doğrultusunda “sosyal girişimci” ise para kazanma amacı gütmese de toplumsal fayda sağlama anlamında para kazanması gereken cesur, yenilikçi kişilerdir. Sosyal girişimcilik tanımından anlaşılacağı üzere sosyal girişimcilik, sosyal hizmetlerin ötesinde bir alandır. Ülkemizde ve birçok ülkede sosyal hizmetin “sosyal yardım” gibi algılandığı araştırmalarda görülmektedir. Sosyal girişimciliğin farkının dünyada algılandığı ve yaygınlaştığı yıllar 1980 leri gösterse de ülkemizde bu zaman 2000’li yılların başında görülmektedir. Ülkemizde başlayan sosyal girişimler incelendiğinde erkek girişimcilere yönelik olduğu anlaşılmaktadır. Buna karşın toplum yapısı içerisinde kadınların rol ve görevlerindeki değişimler, kadınların iş hayatındaki sayılarının artması ve buna bağlı olarak sosyal hizmet alanında kadınlar açısından değişimler kadın girişimciliğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada Türkiye’de kadın girişimcilik ve bu alanda yapılan çalışmalar incelenecektir.
Entrepreneurship; In the most basic and general sense, they are all activities and breakthroughs that aim to profit by taking risks and result in this business. Entrepreneurship dates back to ancient times in human history. But Entrepreneurship gained more momentum during and after the Industrial Revolution. Another area where these works gain momentum is Social Work. The intersection point of these two concepts, which are on the rise parallel to each other, is Social Entrepreneurship. Although there are many definitions to explain the concept of Social Entrepreneurship, it is generally defined as innovative approaches that aim to benefit the society without seeking profit. In line with this definition, “social entrepreneurs” are brave, innovative people who need to earn money in terms of social benefit even though they do not aim to earn money. As can be understood from the definition of social entrepreneurship, social entrepreneurship is a field beyond social services. Studies show that social work is perceived as “social assistance” in our country and in many countries. Although the years when the difference of social entrepreneurship was perceived and widespread in the world show in the 1980s, this time is seen in the early 2000s in our country. When the social enterprises that started in our country are examined, it is understood that they are aimed at male entrepreneurs. On the other hand, the changes in the roles and duties of women in the social structure, the increase in the number of women in business life and the changes in terms of women in the field of social work have revealed women's entrepreneurship. This female entrepreneurship in Turkey in the work and studies in this area will be examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2020 |
Acceptance Date | December 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |