Son yıllarda, internet ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler özellikle çocuk ve ergenlerin maruz kaldığı sorunlara yenilerinin eklenmesine yol açmıştır. Çocuk ve ergenlerin internet ve iletişim teknolojilerinin yeteri kadar kontrollü şekilde kullanamadıklarında siber zorbalık gibi sorun ortaya çıkmaktadır. Siber zorbalık çocuk ve ergenlerde daha şiddetli ve yaygın olduğundan psikolojik yardım sürecinde terapötik yaklaşımlardan Gerçeklik Terapisinin tercih edildiği bilinmektedir. Gerçeklik Terapisinin temel aldığı Seçim Kuramından, bireyin hissetmiş olduğu iyi olmayan ve mutsuzluk veren duygularda dahil olmakla beraber her şey bireyin seçimi olduğunu belirtmiştir. Bu bağlamda siber zorbalık çocuk ve ergenlere yönelik psikolojik danışma sürecinde etkili bir yaklaşım olduğu ileri sürülmektedir.
Barker A (1995). Success of emotionally disturbed adolescents in therapeutic wilderness. Houston: Houston
State University Press.
Beebe, J.E, & Robey,P.A. (2011). The prevalence and psychological impact of bullying on
adolescents: An application of choice theory and reality therapy. International Journal of
Choice and Reality Therapy.XXX(2),33-44.
Belsey, B. (2004). Always on, always aware. http://www. cyberbullying.
ca/pdf/Cyberbullying_Information. pdf. adresinden erişildi.
Burns M.( 2008) Students needs survey. A psychometrically sound measure of the five basic
needs. International Journal of Reality Therapy.;25(28):35-43.
Cornell, D. G., Sheras, P. L., & Cole, J. C. (2006). Assessment of bullying. S. Jimerson, & M. J.
Furlong içinde, Handbook of School Violence and School Safety (s. 587-602). Mahwah, NJ:
Erlbaum.
Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Çocukların internet kullanımları ve onları
bekleyen çevrim-içi riskler. Akademik Bilişim, 2-4.
Çınkır, G. ve Karaman-Kepenekçi, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada
Eğitim Yönetimi, (34), 236-253.
Dooley,J.J., Pyzalski,J. ve Cross, D. (2009). Cyberbullying versus face-to-face bullying. Journal of
Psychology; 217(4):182–188
Farrington,D.P., & Ttofi, M.M. (2009). School-based programs to reduce bullying and victimization.
Cambridge: Cambridge University. (Systematic Review for: The Campbell Collaboration
Crime and Justice Group)
Glasser, W. (1998). Choice theory: A new psychology of personal freedom. New York: HarperCollins.
Glasser, W. (2000). Counseling with choice theory: The new reality therapy. New York: Harper Collins
Glasser, W. (2000). Reality therapy in the year 2000. , Anaheim, CA. the Evolution of Psychotherapy
Conference (s. xxx-xxx). Anaheim: CA.
Kaner, S.(1991) Suçlu çocuklara/gençlere ve sorunlarına genel bir bakış. Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , 169-186
Kaner, S. (1992). Suçluluğu açıklayan yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Dergisi, 473-496.
Kim, J. U. (2006). The effect of a bullying prevention program on responsibility and
victimization of bullied children in Korea. International Journal of Reality Therapy, 26(1) XXXX.
Kowalski, R. M., & Limber, S. P. (2007). Electronic bullying among middle school students.
Journal of Adolescent Health, 41(6), S22-S30.
Li, Q. (2007). New bottle but old wine: A research of cyberbullying in schools. Computers in
Human Behavior, 23(4), 1777-1791.
Melissa D (2010). High School Delinquency.London: Routledge Press.
Neil T. (2003) Reviewing and benchmarking adventure therapy outcome. Journal Experiential
Education. 25(3):316-21.
Özel, S. (2013). Lise öğrencileri arasında siber zorbalık, siber mağduriyet, depresyon ve benlik saygısı ilişkisi.
Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fatih Üniversitesi, İstanbul
Özmen, A. (2004). Seçim kuramına ve gerçeklik terapisine dayalı öfkeyle başa çıkma eğitim programının ve
etkileşim grubu uygulamasının üniversite öğrencilerinin öfkeyle başa çıkma becerileri üzerinde etkisi.
Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara
Palmer,S. (2000). Introduction to Counselling and Psychotherapy. London: Sage Publications.
Sabella,R. (2012). Cyberbullying: How school counselors can help J.W. Patchin & S. Hinduja
(Eds)içinde, Cyberbullying prevention and response (s.72-92). New York: Routledge.
Sanders,C.E. (2004). What is bullying? C.Sanders & G.D. Phye (Eds) içinde, Bullying: implications
for the classroom (s.2-19). London: Elsevier Academic Press.
Tanrıkulu,T. (2013) Siber zorbalıkla ilgili değişkenlerin incelenmesi ve gerçeklik terapisi yönelimli bir
müdahale programının siber zorbaca davranışlar üzerinde etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi,
Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Tanrıkulu, T. (2014) Seçim teorisi perspektifinden siberzorbalık. Educational Research and Review.
9 (18), 660-665
Wubbolding, R.E. (2000). Reality therapy for the 21st century. Philadelphia: Brunner-Routledge.
Wubbolding,R.E. (2007). Reality therapy. A.Rochlen (Ed.), içinde Applying counseling theories: An
online, case-based approach (s193-207). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Wubbolding, R.E., Al-Rashidi, B., Brickell,J., Kalktani, M., Kim, R.I., Lennon, B., ve diğerleri
(1998).Multicultural awareness: Implications for reality therapy and choice therapy.
International Journal of Reality Therapy, 17(2), 4-6
Wubbolding, R.E., & Brickell, J. (1998). Qualities of the reality therapy therapist. International
Journal of Reality Therapy, 17(2), 47-49.
Wubbolding, R.E., & Brickell, J. (2000) Misconceptions about reality therapy. International Journal
of Reality Therapy,19(2), 264-265.
Wubbolding, R.E.,Brickell,J., Imhof, L., Rose,I.K., Lojk, L., & Al-Rashidi, B. (2004). Reality
therapy: A global perspective.International Journal for the Advancement of Counseling, 26, 219-
228.
Zeig,J.K. (1992).Discussion.J.K. Zeig (Ed.) içinde,. The evolution of psychotherapy: The second conference
(s.278-282). New York: Brunner/Mazel.
Year 2019,
Volume: 9 Issue: 53, 297 - 315, 25.06.2019
Barker A (1995). Success of emotionally disturbed adolescents in therapeutic wilderness. Houston: Houston
State University Press.
Beebe, J.E, & Robey,P.A. (2011). The prevalence and psychological impact of bullying on
adolescents: An application of choice theory and reality therapy. International Journal of
Choice and Reality Therapy.XXX(2),33-44.
Belsey, B. (2004). Always on, always aware. http://www. cyberbullying.
ca/pdf/Cyberbullying_Information. pdf. adresinden erişildi.
Burns M.( 2008) Students needs survey. A psychometrically sound measure of the five basic
needs. International Journal of Reality Therapy.;25(28):35-43.
Cornell, D. G., Sheras, P. L., & Cole, J. C. (2006). Assessment of bullying. S. Jimerson, & M. J.
Furlong içinde, Handbook of School Violence and School Safety (s. 587-602). Mahwah, NJ:
Erlbaum.
Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Çocukların internet kullanımları ve onları
bekleyen çevrim-içi riskler. Akademik Bilişim, 2-4.
Çınkır, G. ve Karaman-Kepenekçi, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada
Eğitim Yönetimi, (34), 236-253.
Dooley,J.J., Pyzalski,J. ve Cross, D. (2009). Cyberbullying versus face-to-face bullying. Journal of
Psychology; 217(4):182–188
Farrington,D.P., & Ttofi, M.M. (2009). School-based programs to reduce bullying and victimization.
Cambridge: Cambridge University. (Systematic Review for: The Campbell Collaboration
Crime and Justice Group)
Glasser, W. (1998). Choice theory: A new psychology of personal freedom. New York: HarperCollins.
Glasser, W. (2000). Counseling with choice theory: The new reality therapy. New York: Harper Collins
Glasser, W. (2000). Reality therapy in the year 2000. , Anaheim, CA. the Evolution of Psychotherapy
Conference (s. xxx-xxx). Anaheim: CA.
Kaner, S.(1991) Suçlu çocuklara/gençlere ve sorunlarına genel bir bakış. Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , 169-186
Kaner, S. (1992). Suçluluğu açıklayan yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Dergisi, 473-496.
Kim, J. U. (2006). The effect of a bullying prevention program on responsibility and
victimization of bullied children in Korea. International Journal of Reality Therapy, 26(1) XXXX.
Kowalski, R. M., & Limber, S. P. (2007). Electronic bullying among middle school students.
Journal of Adolescent Health, 41(6), S22-S30.
Li, Q. (2007). New bottle but old wine: A research of cyberbullying in schools. Computers in
Human Behavior, 23(4), 1777-1791.
Melissa D (2010). High School Delinquency.London: Routledge Press.
Neil T. (2003) Reviewing and benchmarking adventure therapy outcome. Journal Experiential
Education. 25(3):316-21.
Özel, S. (2013). Lise öğrencileri arasında siber zorbalık, siber mağduriyet, depresyon ve benlik saygısı ilişkisi.
Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fatih Üniversitesi, İstanbul
Özmen, A. (2004). Seçim kuramına ve gerçeklik terapisine dayalı öfkeyle başa çıkma eğitim programının ve
etkileşim grubu uygulamasının üniversite öğrencilerinin öfkeyle başa çıkma becerileri üzerinde etkisi.
Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara
Palmer,S. (2000). Introduction to Counselling and Psychotherapy. London: Sage Publications.
Sabella,R. (2012). Cyberbullying: How school counselors can help J.W. Patchin & S. Hinduja
(Eds)içinde, Cyberbullying prevention and response (s.72-92). New York: Routledge.
Sanders,C.E. (2004). What is bullying? C.Sanders & G.D. Phye (Eds) içinde, Bullying: implications
for the classroom (s.2-19). London: Elsevier Academic Press.
Tanrıkulu,T. (2013) Siber zorbalıkla ilgili değişkenlerin incelenmesi ve gerçeklik terapisi yönelimli bir
müdahale programının siber zorbaca davranışlar üzerinde etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi,
Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Tanrıkulu, T. (2014) Seçim teorisi perspektifinden siberzorbalık. Educational Research and Review.
9 (18), 660-665
Wubbolding, R.E. (2000). Reality therapy for the 21st century. Philadelphia: Brunner-Routledge.
Wubbolding,R.E. (2007). Reality therapy. A.Rochlen (Ed.), içinde Applying counseling theories: An
online, case-based approach (s193-207). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Wubbolding, R.E., Al-Rashidi, B., Brickell,J., Kalktani, M., Kim, R.I., Lennon, B., ve diğerleri
(1998).Multicultural awareness: Implications for reality therapy and choice therapy.
International Journal of Reality Therapy, 17(2), 4-6
Wubbolding, R.E., & Brickell, J. (1998). Qualities of the reality therapy therapist. International
Journal of Reality Therapy, 17(2), 47-49.
Wubbolding, R.E., & Brickell, J. (2000) Misconceptions about reality therapy. International Journal
of Reality Therapy,19(2), 264-265.
Wubbolding, R.E.,Brickell,J., Imhof, L., Rose,I.K., Lojk, L., & Al-Rashidi, B. (2004). Reality
therapy: A global perspective.International Journal for the Advancement of Counseling, 26, 219-
228.
Zeig,J.K. (1992).Discussion.J.K. Zeig (Ed.) içinde,. The evolution of psychotherapy: The second conference
(s.278-282). New York: Brunner/Mazel.
Uygarer, G. (2019). Çocuk ve Ergenlerde Siber Zorbalıkla Başa Çıkmada Gerçeklik Terapisinin Etkililiğinin İncelenmesi. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 9(53), 297-315.