Sosyal medyada kitleleri
etkileyebilme potansiyeli oldukça yüksek olan kişiler tarafından bir ürün ya da
marka onayının verilmesi, bir diğer adıyla nüfuzlu pazarlama yoluyla reklam faaliyetinin
gerçekleştirilmesi; firmaların tüketici zihninde kendilerini konumlandırması ve
tüketicilerde olumlu duygu yaratması adına oldukça önemlidir. Ek olarak;
nüfuslu pazarlama yoluyla reklam yapan firmalar; tüketiciyle marka arasında samimi
ve duygusal bir bağ kurabilmekte, ürüne karşı ilgilenim düzeyini
arttırabilmekte ve reklamın tüketiciler tarafından akılda kalıcı olmasını
sağlayabilmektedir. Öte yandan, bahsi geçen bu faydaların var olabilmesi için
firma tarafından yararlanılan nüfuzlu pazarlama yoluyla gerçekleştirilen reklam
faaliyetinin tüketicilerce inanılır bulunması oldukça önemlidir. Nitekim tüketicilerce şüpheyle yaklaşılan
nüfuzlu pazarlama ile yapılan reklam faaliyeti ile firmanın imajı olumsuz yönde
etkilenebilir ve ürün alımı ciddi anlamda azalabilir. Bu sebeple, özellikle Y
kuşağının (sosyal medyayı en aktif şekilde kullanan segment olması sebebiyle)
nüfuzlu pazarlama ile yapılan reklam faaliyetinde yer alan hangi unsurlara
karşı şüpheyle yaklaştığını ortaya koymak ve söz konusu unsurlara ilişkin
eksiklikleri gidermek firma için oldukça elzemdir. Bu çalışma, yukarıda bahsi
geçen durumun önemine binaen, Y kuşağının sosyal medyada yapılan nüfuzlu
pazarlama aracılığıyla gerçekleştirilen reklam faaliyetlerine karşı şüphecilik
tutumunu keşfetmeye yönelik olarak yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmadan
elde edilen sonuca göre; Y kuşağının,
sosyal medyada nüfuzlu olarak nitelendirilen kişiler tarafından yapılan
reklamlara karşı, kısmen inançsızlık, itimatsızlık ve hoşnutsuzluk tutumu
içerisine girdiği ve reklamlarda yer alan ürün bilgileri konusunda yanlış
bilgilendirildiklerini düşündükleri ifade edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2019 |
Submission Date | September 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.