BibTex RIS Cite

PROJECT-BASED TEACHING AND LEARNING IN LOCAL TURKISH COURSE BOOKS FOR GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE

Year 2009, Volume: 11 Issue: 2, 87 - 103, 01.06.2009

Abstract

In this study 7 local Turkish course books for German as a Foreign Language have been examined in terms of project-based teaching and/or learning processes, and an answer has been sought to the question whether the project suggestions in the books or in the German courses are based on forms of interaction and thus, both speaking and writing skills in German Language has been achieved, as it is determined by the language policy targets of the European Council, and whether Turkish students may be socialized through cooperative learning

PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN

Year 2009, Volume: 11 Issue: 2, 87 - 103, 01.06.2009

Abstract

Bu çalışmada Türkiye'de basılmış olan 7 adet Almanca ders kitabı incelenmiş, bu kitaplarda ve Almanca derslerinde proje odaklı öğrenme ve öğretme etkinliklerine yer verilip verilmediği araştırılmış, projelere yer veren ders kitaplarında enteraktif etkinlikler ile öğrencilerin yabancı dilde gerek sözlü gerekse yazılı eylemde bulunabilme becerilerinin geliştirilip, geliştirilmediği, dolayısıyla Avrupa dil politikasında hedeflendiği gibi işbirlikçi bir öğrenme ile öğrencilerin sosyalleşmelerinin sağlanıp sağlanmadığı sorusuna cevap aranmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA64VB54VA
Journal Section Article
Authors

Sevinç Sakarya Maden This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Sakarya Maden, S. (2009). PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 87-103.
AMA Sakarya Maden S. PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2009;11(2):87-103.
Chicago Sakarya Maden, Sevinç. “PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, no. 2 (June 2009): 87-103.
EndNote Sakarya Maden S (June 1, 2009) PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 2 87–103.
IEEE S. Sakarya Maden, “PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 2, pp. 87–103, 2009.
ISNAD Sakarya Maden, Sevinç. “PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/2 (June 2009), 87-103.
JAMA Sakarya Maden S. PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11:87–103.
MLA Sakarya Maden, Sevinç. “PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 2, 2009, pp. 87-103.
Vancouver Sakarya Maden S. PROJEKTORIENTIERTE LEHR- UND LERNVERFAHREN IN TÜRKISCHEN LÄNDERSPEZIFISCHEN DAF-LEHRWERKEN. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11(2):87-103.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.