BibTex RIS Cite
Year 2008, Volume: 10 Issue: 2, 302 - 311, 01.06.2008

Abstract

L.V. Beethoven’s piano and violin sonatas take place among the examples of hardest and the most important sonatas of violin literature. This sonatas have some own difficultiesby the point of Legato, Spiccato, Trill, Oktav, Pizzicato, Detache, Arpej, Entonation, müzikalite and getting differences, and they have an educational way .It is very important fort he violinists to practise the playing techniques in the correct style; to examine them to Beethoven’s musical ideas

L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2008, Volume: 10 Issue: 2, 302 - 311, 01.06.2008

Abstract

L.V. Beethoven’ın keman-piyano sonatları keman edebiyatının önemli ve güç sonatları arasında yer almaktadır. Legato, Spiccato, Trill, Oktav, Pizzicato, Detache, Arpej gibi sağ ve sol el tekniklerinin yanı sıra, nüansların elde edilmesi, entonasyon ve müzikalite açılarından kendine özgü güçlükler içermektedir. Tüm bu değişkenler eserin doğru ve etkili bir biçimde seslendirilebilmesi için önem taşımakta ayrıca keman sanatının gelişiminde eğitici özellikler içermektedir. Bu sonatların Beethoven’ın müziğine uygun bir şekilde seslendirilebilmesi için, söz konusu tekniklerin Beethoven’ın müzik anlayışı doğrultusunda incelenmesi ve çalma tekniklerinin doğru bir biçimde uygulanması önemlidir. Araştırmanın sonucunda bu yönde katkı sağlayacak bulgulara ulaşılmış gerekli önerilerde bulunulmuştur

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA46EU24VU
Journal Section Article
Authors

Ahmet Hamdi Zafer This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Zafer, A. H. (2008). L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 302-311.
AMA Zafer AH. L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. June 2008;10(2):302-311.
Chicago Zafer, Ahmet Hamdi. “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, no. 2 (June 2008): 302-11.
EndNote Zafer AH (June 1, 2008) L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 2 302–311.
IEEE A. H. Zafer, “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, vol. 10, no. 2, pp. 302–311, 2008.
ISNAD Zafer, Ahmet Hamdi. “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/2 (June 2008), 302-311.
JAMA Zafer AH. L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2008;10:302–311.
MLA Zafer, Ahmet Hamdi. “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 2, 2008, pp. 302-11.
Vancouver Zafer AH. L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2008;10(2):302-11.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.