BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 2, 302 - 311, 01.06.2008

Öz

L.V. Beethoven’s piano and violin sonatas take place among the examples of hardest and the most important sonatas of violin literature. This sonatas have some own difficultiesby the point of Legato, Spiccato, Trill, Oktav, Pizzicato, Detache, Arpej, Entonation, müzikalite and getting differences, and they have an educational way .It is very important fort he violinists to practise the playing techniques in the correct style; to examine them to Beethoven’s musical ideas

L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 2, 302 - 311, 01.06.2008

Öz

L.V. Beethoven’ın keman-piyano sonatları keman edebiyatının önemli ve güç sonatları arasında yer almaktadır. Legato, Spiccato, Trill, Oktav, Pizzicato, Detache, Arpej gibi sağ ve sol el tekniklerinin yanı sıra, nüansların elde edilmesi, entonasyon ve müzikalite açılarından kendine özgü güçlükler içermektedir. Tüm bu değişkenler eserin doğru ve etkili bir biçimde seslendirilebilmesi için önem taşımakta ayrıca keman sanatının gelişiminde eğitici özellikler içermektedir. Bu sonatların Beethoven’ın müziğine uygun bir şekilde seslendirilebilmesi için, söz konusu tekniklerin Beethoven’ın müzik anlayışı doğrultusunda incelenmesi ve çalma tekniklerinin doğru bir biçimde uygulanması önemlidir. Araştırmanın sonucunda bu yönde katkı sağlayacak bulgulara ulaşılmış gerekli önerilerde bulunulmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46EU24VU
Bölüm Makale
Yazarlar

Ahmet Hamdi Zafer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zafer, A. H. (2008). L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 302-311.
AMA Zafer AH. L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2008;10(2):302-311.
Chicago Zafer, Ahmet Hamdi. “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, sy. 2 (Haziran 2008): 302-11.
EndNote Zafer AH (01 Haziran 2008) L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 2 302–311.
IEEE A. H. Zafer, “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 10, sy. 2, ss. 302–311, 2008.
ISNAD Zafer, Ahmet Hamdi. “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/2 (Haziran 2008), 302-311.
JAMA Zafer AH. L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2008;10:302–311.
MLA Zafer, Ahmet Hamdi. “L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 2, 2008, ss. 302-11.
Vancouver Zafer AH. L.V. BEETHOVEN’NIN KEMAN-PİYANO SONATLARININ KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ AÇISINDAN GENEL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2008;10(2):302-11.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.