BibTex RIS Cite

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ

Year 2008, Volume: 10 Issue: 1, 22 - 33, 01.03.2008

Abstract

İletişim bilginin karşılıklı olarak transferi şeklinde tanımlanabilir ve sözlü ve sözsüz iletişim olarak ikiye ayrılır. Bilgiyi taraflar arasında transfer ederken bazen sadece kelimeler yeterli olurken bazen de görsel unsurlara ihtiyaç duyulur. Pazarlama iletişimine baktığımızda görsel unsurlardan özellikle rengin etkisi vardır. Renkler; dikkat çekmede, tüketicinin algılamasında önemlidir ve bu makalede bu konu incelenmektedir

THE ROLE OF COLORS IN MARKETING COMMUNICATION

Year 2008, Volume: 10 Issue: 1, 22 - 33, 01.03.2008

Abstract

Communication will be explained as receving and transfering information and divided into two subbranches: verbal and non-verbal communication. While transfering and receiving information among sides sometimes words are enough sometimes we need to receive visual components in addition to the words. When we look at the marketing communication point of view; it’s seen that visual components especially colours are effective. In marketing communication process; colours are very important as they attract the attention and perception of the consumers. In the article this subject is analyzed

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36NF85CF
Authors

Gülnur Eti İçli This is me

Mehmet Erol Çopur This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA İçli, G. E., & Çopur, M. E. (2008). PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 22-33.
AMA İçli GE, Çopur ME. PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2008;10(1):22-33.
Chicago İçli, Gülnur Eti, and Mehmet Erol Çopur. “PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, no. 1 (March 2008): 22-33.
EndNote İçli GE, Çopur ME (March 1, 2008) PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 1 22–33.
IEEE G. E. İçli and M. E. Çopur, “PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 22–33, 2008.
ISNAD İçli, Gülnur Eti - Çopur, Mehmet Erol. “PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/1 (March2008), 22-33.
JAMA İçli GE, Çopur ME. PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10:22–33.
MLA İçli, Gülnur Eti and Mehmet Erol Çopur. “PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 1, 2008, pp. 22-33.
Vancouver İçli GE, Çopur ME. PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE RENKLERİN ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10(1):22-33.

Trakya University Journal of Social Sciences is licensed under Creative Commons Attribution 4.0.