ÖZ: Savaşlar, afetler ve depremler gibi hayatın olağan akışının bozulduğu durumlardan en çok etkilenen etkinliklerden birisi de eğitimdir. Yakın zamanda yaşadığımız COVID-19 salgını ve Kahramanmaraş depremleri olağanüstü koşullarda eğitimi sürdürme çabalarına verilecek güncel örneklerdendir. Bu süreçlerde uzaktan eğitim merkezleri eğitimin sürdürülmesinde kritik rol oynamıştır. Bu nedenle gelecekteki olası kriz durumlarına hazırlıklı olunabilmesi için uzaktan eğitim merkezleri gibi krizlerde aktif rol alan kuruluşların yaşadığı deneyimlerin irdelenmesi önemlidir. Bu perspektif ile hazırlanan çalışmanın amacı, COVID-19 salgını nedeniyle acil uzaktan eğitime geçen bir yükseköğretim kurumunun uzaktan eğitim merkezinin deneyimlerini içerik geliştirme birimi perspektifinden incelemektir. Durum çalışması olarak yürütülen çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve dokümanlardan toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz neticesinde teknolojinin eğitimdeki ve iletişimdeki rolü, kriz durumunun yönetimi, çalışma şeklindeki zorunlu değişiklikler, iletişimin önemi, uygun görev dağılımının gerekliliği, yeni duruma uyum sağlamadaki zorluklar, krizin derinleşmesine karşı alınan önlemler ve kriz durumunun ortaya çıkardığı yeni görevler gibi hususlar öne çıkmıştır. Bunun yanında çalışma koşullarında ciddi değişikliklerin meydana geldiği, geçmişten gelen birikim nedeniyle adaptasyon sorunu yaşanmadığı, iş yükü artışına ve alınan tedbirlere uyulamaması gibi sorunların yaşandığı, zorunlu altyapı yatırımlarının yapıldığı ve yeni iletişim kanallarına ihtiyaç duyulduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde önerilerde bulunulmuştur.
Yapılan bu çalışmada araştırma etiği ilkeleri gözetilmiş olup gerekli etik kurul izinleri alınmıştır. Bu kapsamda; Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu tarafından 29/03/23 tarih, 2023-151 sayılı kararla çalışmanın etik izni alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Management, Instructional Technologies, Higher Education Policies, Education Policy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 20, 2024 |
Publication Date | September 27, 2024 |
Submission Date | November 27, 2023 |
Acceptance Date | July 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |