ÖZ: Savaşlar, afetler ve depremler gibi hayatın olağan akışının bozulduğu durumlardan en çok etkilenen etkinliklerden birisi de eğitimdir. Yakın zamanda yaşadığımız COVID-19 salgını ve Kahramanmaraş depremleri olağanüstü koşullarda eğitimi sürdürme çabalarına verilecek güncel örneklerdendir. Bu süreçlerde uzaktan eğitim merkezleri eğitimin sürdürülmesinde kritik rol oynamıştır. Bu nedenle gelecekteki olası kriz durumlarına hazırlıklı olunabilmesi için uzaktan eğitim merkezleri gibi krizlerde aktif rol alan kuruluşların yaşadığı deneyimlerin irdelenmesi önemlidir. Bu perspektif ile hazırlanan çalışmanın amacı, COVID-19 salgını nedeniyle acil uzaktan eğitime geçen bir yükseköğretim kurumunun uzaktan eğitim merkezinin deneyimlerini içerik geliştirme birimi perspektifinden incelemektir. Durum çalışması olarak yürütülen çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve dokümanlardan toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz neticesinde teknolojinin eğitimdeki ve iletişimdeki rolü, kriz durumunun yönetimi, çalışma şeklindeki zorunlu değişiklikler, iletişimin önemi, uygun görev dağılımının gerekliliği, yeni duruma uyum sağlamadaki zorluklar, krizin derinleşmesine karşı alınan önlemler ve kriz durumunun ortaya çıkardığı yeni görevler gibi hususlar öne çıkmıştır. Bunun yanında çalışma koşullarında ciddi değişikliklerin meydana geldiği, geçmişten gelen birikim nedeniyle adaptasyon sorunu yaşanmadığı, iş yükü artışına ve alınan tedbirlere uyulamaması gibi sorunların yaşandığı, zorunlu altyapı yatırımlarının yapıldığı ve yeni iletişim kanallarına ihtiyaç duyulduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde önerilerde bulunulmuştur.
Yapılan bu çalışmada araştırma etiği ilkeleri gözetilmiş olup gerekli etik kurul izinleri alınmıştır. Bu kapsamda; Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu tarafından 29/03/23 tarih, 2023-151 sayılı kararla çalışmanın etik izni alınmıştır.
Kaynakça
Abou-Khalil, V., Helou, S., Khalifé, E., Chen, M. A., Majumdar, R., & Ogata, H. (2021). Emergency Online Learning in Low-Resource Settings: Effective Student Engagement Strategies. Education Sciences, 11(1), 24. https://doi.org/10.3390/educsci11010024
AFAD. (2023). Pazarcık (Kahramanmaraş) mw 7.7 Elbistan (Kahramanmaraş) mw 7.6 depremlerine ilişkin ön değerlendirme raporu. T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Deprem Dairesi Başkanlığı. https://deprem.afad.gov.tr/assets/pdf/Kahramanmaras%20%20Depremleri_%20On%20Degerlendirme%20Raporu.pdf
Altaş, M. (2023, 2 Ekim). Sağlık Bakanı Fahrettin Koca: Toplu bir aşı kampanyası ya da kapanma benzeri tedbirler asla uygulanmayacak. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/saglik/saglik-bakani-fahrettin-koca-toplu-bir-asi-kampanyasi-ya-da-kapanma-benzeri-tedbirler-asla-uygulanmayacak/3005664
Al-Hail, M., Zguir, M. F., & Koç, M. (2023). University students’ and educators’ perceptions on the use of digital and social media platforms: A sentiment analysis and a multi-country review. iScience, 26(8). https://doi.org/10.1016/j.isci.2023.107322
Anapey, G. M., & Aheto, S.-P. K. (2022). Distance education tutors’ technology pedagogical integration during COVID-19 in Ghana: Implications for development education and instructional design. In Reimagining Development Education in Africa (pp. 155–170). Springer International Publishing.
Ayman, U., Kaya, A. K., & Kuruç, Ü. K. (2020). The Impact of Digital Communication and PR Models on the Sustainability of Higher Education during Crises. Sustainability, 12(20), 8295. https://doi.org/10.3390/su12208295
Balanzategui, J., Burke, L., & McIntyre, J. (2021). ‘What would Bandit do?’: reaffirming the educational role of Australian children’s television during the COVID-19 pandemic and beyond. Media International Australia, 178(1), 54-62. https://doi.org/10.1177/1329878X20948272
Bangkok ADPC (Asian Disaster Preparedness Center). (2008). Impact of disasters on the education sector in Cambodia. https://www.preventionweb.net/files/15375_mdrdeducationcambodiafinalmar08.pdf
Barakat, B., Karpinska, Z., & Paulson, J. (2008). Desk study: Education and fragility. https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=af4476d72db0e04b4814392ccb56e90e942f9881
Barbour M. K., LaBonte R., Kelly K., Hodges C., Moore S., Lockee B., Trust T., Bond A., Hill P. (2020). Understanding Pandemic Pedagogy: Differences Between Emergency Remote, Remote, and Online Teaching. https://vtechworks.lib.vt.edu/handle/10919/101905
Berger, R., & Gelkopf, M. (2009). School-based intervention for the treatment of tsunami-related distress in children: A quasi-randomized controlled trial. Psychotherapy and Psychosomatics, 78(6), 364-371. https://doi.org/10.1159/000235976
Toplam 11 adet kaynakça vardır.
Ayrıntılar
Birincil Dil
Türkçe
Konular
Eğitim Yönetimi, Öğretim Teknolojileri, Yükseköğretim Politikaları, Eğitim Politikası
Altun, E., & Seferoğlu, S. S. (2024). EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN OLAĞANÜSTÜ KOŞULLARDA SÜRDÜRÜLMESİYLE İLGİLİ BİR İNCELEME. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1459-1479. https://doi.org/10.24315/tred.1396676